Gå til innhold

Godkjenning av stille AMD 64 S939

Anbefalte innlegg

Jeg konfirmerer meg nå til søndag (24.04.05)

Regner med å få en del penger, å skal selvfølgelig bruke penger på ny pc

PC-en skal vere stille.(Jeg ikke penger til vannkjøling)

Har mus, tastatur og skjerm fra før av.

Her er oppsettet:

CPU: AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester''

CPU kjøler: Arctic Cooling Freezer 64

Kjølepasta: Arctic Silver Arctic Silver 5

Hovedkort: DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D

Skjermkort: XFX GeForce 6600 GT 128MB

RAM: OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512)

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA

Brenner: NEC DVD-brenner ND-3520 bulk

Kabinett: NoiseControl Miditower, støydempet

PSU: MIST 500W strømforsyning

Viftestyring: Vantec Nexus Fancontroller, 5.25", Sølv

Vifter: MISTvifte, 34-75m³/time, 15-31 dB

Annet: Passiv kjøling til North bridge,kabel samlere, klistremerker, skates til ms intelli 4.0 og Q-Pad

Edit: Byttet ut Brenner.

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av WeXeL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-43066

Jeg ville heller;

* Kjøpt Asus A8N og byttet ut NB kjølern med en passiv en (siden du sa du ville ha den stille, DFI kortet er i mine øyne bedre, men det er nesten umulig å få passiv NB kjøling på den)

* Byttet ut brenneren med en NEC-ND3520A (mer firmware oppdateringer)

* Ventet til "Venice" kommer

* Kjøpt Hitachi disk istedet for både WD og seagate (Hitachi disken har bedre, og stille motor. (Mange kommer sikkert til å si meg i mot))

* XP-120 med en 19dB Pabst vifte.

* Spyttet litt mer penger i et x800 XL kort istedet for 6600GT

noe jeg glemte da?

Lenke til kommentar

Ser du ikke legger noe serlig vekt på Best mulig grafikk..I og med at du ikke gjør det, da ville jeg gått for billigst mulig 6600GT å heller kjøpt en Zalman kjøler å satt på det.. VF700Cu er billig å stille, men finnes alltids bedre..

Lenke til kommentar

Jeg ville enten ha valgt et X800XL-kort til DFI Ultra, eller, hvis jeg skulle kjøpe et 6600GT-kort, valgt et hovedkort som støttet SLI. (Altså, slik at du kunne oppgradere senere, hvis du ville. Dog, skal du kjøpe SLI, må du riktignok være klar over at det kan være mer knot enn ved vanlige system.)

Lenke til kommentar
* Kjøpt Asus A8N og byttet ut NB kjølern med en passiv en (siden du sa du ville ha den stille, DFI kortet er i mine øyne bedre, men det er nesten umulig å få passiv NB kjøling på den)

Hvorfor er det nesten umulig å bytte til passiv kjøling på DFI-kortet? Går det ikke å bruke denne?

Lenke til kommentar
Jeg hadde valgt Gainward GeForce 6600 GT med VIVO, og WD i stede for Seagate

hmm WD isteden for Seagate....Seagate MYE stillere en WD.....

Jepp, jeg har 2 WD og 4 Seagate, kan ikke få sagt hvor mye forskjell det er!

Hvis di ikke skal overklokke har det nesten ikke noe å si hvilket hovedkort du tar.

Lenke til kommentar
Gjest member-43066

Hvorfor er det nesten umulig å bytte til passiv kjøling på DFI-kortet? Går det ikke å bruke denne?

Skjermkortet er i veien, du kan seff kjøre det med litt innstats:

zalman6bw.jpg

Lenke til kommentar
Mye og mye, alt er relativt, men hvis du ville ha en lydløs pc ville jeg heller hatt passiv NB kjøling.

Hvor mange DB bråker den? noen som har noe tall på det?

Vill ikke støydempings mattene ta knekken på en del bråk?

Er det ikke det de er lagt for ;) ?

Lenke til kommentar
Mye og mye, alt er relativt, men hvis du ville ha en lydløs pc ville jeg heller hatt passiv NB kjøling.

Hvor mange DB bråker den? noen som har noe tall på det?

Vill ikke støydempings mattene ta knekken på en del bråk?

Er det ikke det de er lagt for ;) ?

Støydempningsmatter er for tynne til å gjøre veldig mye, det hjelper litt, men det viktigste er stille komponenter, støydempingsmatter kan være pyntet på kaka men ikke noe mer.

AtW

Lenke til kommentar

Vil da ikke si at DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D bråker!

Det kommer sikkert til å komme pasive kjølere som passe rutmerket til DFI kortet.

Gå får DFI kortet du, har bare positive erfaringer med det.

++ Det klokker som bare fyy.

Her har en testet grafikk grafikk kortet på 16X og 8X.

Det var svært lite forskjell, så setter du kortet i 8X slotten får du plass til en passiv kjøler.

DFI-Street

Endret av Opteron
Lenke til kommentar

Skjermkortet er i veien, du kan seff kjøre det med litt innstats:

zalman6bw.jpg

Men det vil altså si at det er en god nok kjøler, men passer ikke nødvendigvis så veldig bra?

Kan man ikke bruke den nedre 16x porten?

Lenke til kommentar

NB er ofte den mest irriterende støy kilden i en ellers stille pc ettersom den har en hissig 40mm vifte som "viner" veldig, så sats på passiv kjøling du så absolutt. ellers blir det jo skjermkort som blir bråkmaker'n i dette oppsettet ditt. visst det er mulig bytt ut kjøler'n med no mer stillegående.

harddisker bråker mye uansett hvilket merke. Seagate har rykte på seg for å være stillegående. jeg tror ikke forskjellen er like stor som den var før. min 300gb seagate s-ata er hvertfall det som bråker mest i hele maskinen min. har samme psu som deg, passivt på skjermkort/nb, to kabinettvifter som er lydløse på 5 volt, og lydløs cpu kjøling. (med lydløs mener jeg at de blir overdøva av harddisk, og at jeg ikke klarer høre forskjellen om jeg prøver stoppe noen av viftene.) Det er veldig viktig at du vibrasjonsdemper disken din, det tar knekken på mye av problemet, men selvsagt ikke alt. støydempningsmatter burde nok gjøre det enda bedre.

men alt i alt, klarer du støydempe skjermkortet ditt og kjører alle andre vifter på lav volt så tror jeg du kommer til og bli fornøyd med støynivået på dette oppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...