Gå til innhold

Rask laptop til spilling, maks 8000

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tror jeg trenger litt hjelp med valg av bærebare/laptop's . Jeg har budsjett 7000 men kan sprenges til 8000...Jeg vil ha en bærbar som er rask, som kan ta de fleste spill, trenger ikke no jævli bra grafikk-kort, 64 går greit. Prossorn skal helst ikke være Celeron, og harddisk burde overstige mer enn 40 gig. Det er alt jeg trenger, noen anbefalinger?

Og btw faren min kan få små-bedrift priser på dell...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

dette blir som å si at jeg skal ha en 2004/2005 MB/BMW som skal kunne klare over 0-100 på under 7 sek til 100 000 og kan evt sprenges litt over. :cry:

ergo, det eneste håpet du har er å finne et stjålet produkt. noe som jeg er sterk motstander av. :thumbdown:

spar litt ekstra penger, kvalitet og ytelse koster! :thumbup:

sorry pal!

du kan jo evt se på en desktop pc til den prisen....

Lenke til kommentar

Om faren din kan skrive av MVA på firma (som er det jeg antar du mener med 'små-bedrift priser'), så kan man ganske greit få en bærbar til 7-8K som er brukandes til de fleste spill.

En Dell Inspiron 6000 med: Pentium M prosessor 730 (1.60GHz,533MHz FSB), ATI X300 128MB, 512MB RAM, 60GB Disk, DVD+/-RW og B/G WLAN kommer på 7400,- + MVA. Kan kanskje prutes ned til 7K jevnt på telefon.

Lenke til kommentar
dette blir som å si at jeg skal ha en 2004/2005 MB/BMW som skal kunne klare over 0-100 på under 7 sek til 100 000 og kan evt sprenges litt over. :cry:

ergo, det eneste håpet du har er å finne et stjålet produkt. noe som jeg er sterk motstander av. :thumbdown:

spar litt ekstra penger, kvalitet og ytelse koster! :thumbup:

sorry pal!

du kan jo evt se på en desktop pc til den prisen....

Som han sa, kvalitet koster. 8000 var en drøy pris for et slikt system! Betalte ca den prisen for en seig laptop til kontorbruk :ermm:

Lenke til kommentar
Om faren din kan skrive av MVA på firma (som er det jeg antar du mener med 'små-bedrift priser'), så kan man ganske greit få en bærbar til 7-8K som er brukandes til de fleste spill.

En Dell Inspiron 6000 med: Pentium M prosessor 730 (1.60GHz,533MHz FSB), ATI X300 128MB, 512MB RAM, 60GB Disk, DVD+/-RW og B/G WLAN kommer på 7400,- + MVA. Kan kanskje prutes ned til 7K jevnt på telefon.

ATI X300 er nok ikke så mye å juble for til spilling.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Ikke noe å juble for, nei, men ikke så halvgalt heller. Det er jo i praksis samme brikken som Mobility 9700/X600 bare på en billigere (.11 mikrometer) produksjonsprosess og klokket lavere (297/216 på Inspiron 6000, tror jeg). Den yter rundt 2600 poeng i 3DMark03, og de fleste spill bør kjøre helt fint i moderate oppløsninger.

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke no bra grafikk til spilling, bare så det funker. Det kan være Pentium eller AMD, bare det ikke er under 1400 mhz (gjelder ikke Centrino)...40 GB går greit, men ikke no under det..

WhiteBox skal jeg ikke ha!

Men takk for hjelp :w00t:

Lenke til kommentar

Hadde jeg vert deg hadde jeg investert litt mer... Hvis du skal ha den til spill. Jeg har Elitegroup PC fra Multicom. Du får mye ytelse per krone.... Jeg betalte 14000 da, men du får dårligere PC-er til en 10000. Jeg hadde 1337 poeng på 3dmark05 :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde jeg vert deg hadde jeg investert litt mer... Hvis du skal ha den til spill. Jeg har Elitegroup PC fra Multicom. Du får mye ytelse per krone.... Jeg betalte 14000 da, men du får dårligere PC-er til en 10000. Jeg hadde 1337 poeng på 3dmark05 :thumbup:

Link?

Lenke til kommentar

hei, jeg hadde ca samme dilemma her om dagen når jeg skulle hjelpe en venninne finne en bærbar, hun hadde også maks 8000,- og ville kunne spille på den. sims2 osv..

problemet er bare at så og si alle nye bærbare til den prisen kommer med intel extreme graphics som ikke duger til annet en word, og ofte bare 256mb ram og celeron.

løsninga ble at jeg kjøpte brukt. fant en 6mnd gammel maskin med p-m 1,6, 512mb minne, 60gb hdd, radeon 9600pro til 8000,- her på bruktmarkedet. 2,5års forsikring og greier.

så kort og godt, til den prisen du ok se etter brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...