Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg søker noen gode mirc scriptere som kan hjelpe meg med scriptet mitt. Problemet er at jeg ikke veit hvordan jeg skal unloade/loade filene som blir listet i denne diaolgen i modulemanageren jeg jobber med (scriptet ligger under).

Det jeg har gjort hittil er å liste filene som jeg vil ha i files.ini og gitt hver fil en beskrivelse fra modules.ini. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å loade og unloade disse filene med unload -rs og filnavnet. Filene ligger i forskjellige mapper og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre dette.

Er det en mulighet hvor jeg kan skrive inn alle filene med hvor de ligger og navnet på fila i en .ini fil og loade/unloade dem derfra? F. eks: System\Other\Winamp\Winamp.mrc i ini fila. Håper dere fortstår hva jeg mener og kan hjelpe meg. Si fira hvis det er noe dere lurer på.

Her er koden. INI filene er ikke med.:

alias modmanager dialog -m mod mod | listfiles

dialog mod {
title "Module System - Load\Unload [/modmanager]"
size -1 -1 240 139
option dbu
icon icons\modules.ico, 0
box "Modules:", 1, 2 1 236 136
list 2, 6 10 73 107, size sort
text "Name:", 3, 89 20 18 8
text , 10, 115 20 112 8
text "Status:", 4, 89 35 20 8
text , 11, 115 35 33 8
button "Load", 5, 7 121 43 12
button "Close", 6, 190 121 43 12, ok
box "Info", 7, 83 9 151 107
edit , 14, 89 51 138 58, read multi
}

on 1:dialog:mod:*:*: {
mdxinit
mdx SetColor $dname 2 background $color($color(background))
mdx SetColor $dname 2 textbg $color($color(background))
mdx SetColor $dname 2 text $color($color(normal))

if ($script($did(mod,2).seltext)) { did -ar mod 11 Loaded | did -ar mod 5 Unload }
if (!$script($did(mod,2).seltext)) { did -ar mod 11 Not Loaded | did -ar mod 5 Load  }

if (($devent == sclick) && ($did == 2)) { if ($readini(system\setup\modulemanager\modules.ini,$did(mod,2).seltext,desc)) did -ar mod 14 $readini(system\setup\modulemanager\modules.ini,$did(mod,2).seltext,desc) }
}

alias listfiles {
var %c = 1
while ($readini(system\setup\modulemanager\files.ini,Files,$+(file,%c))) {
  did -a mod 2 $readini(system\setup\modulemanager\files.ini,Files,$+(file,%c))
  inc %c
}
}

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du endrer emnefeltet ditt. Slik det er nå ser det ut som at du ønsker å komme i kontakt med dyktige mIRC-skriptere, fordi du har et oppdrag e.l. å gi til dem. Du kan f.eks. bruke: Trenger hjelp til mIRC-skript om opp-/nedlasting av filer.

For å være litt mer behjelpelig: Jeg har ingen erfaring med mIRC-skripting, men kan be en bekjent av meg som har drevet en del med det om å se på tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...