pianoforte Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg holder på å lage et skript som lar meg selv laste opp filer til en server. Siden som laster opp filer og som viser en liste over filene er beskyttet med brukernavn og passord i et PHP-skript. Mappen hvor filene ligger er beskyttet med htaccess. Dette fungerer helt greit, bortsett fra at når jeg inne på opplastingssiden åpner ei fil fra lista, må jeg selvfølgelig skrive inn brukernavn og passord for htaccess-beskyttelsen. Er det noen mulighet for at PHP kan logge seg inn med htaccess automatisk? Eller finnes det noen annen løsning? Lenke til kommentar
alos Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 veit ikke svar på spørsmålet ditt.. men jeg trenger selv et slikt script på serveren min. Har du lagt det ut for offentligheten noe sted eller skal du ha det for deg selv? Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Ehh.. det er implentert i et ganske stort admininstrasjonssystem. Tidligere hadde jeg det i ei egen mappe og beskyttet hele mappa med htaccess. Da brukte jeg dette skriptet: <h2>Filer</h2> <form name="lastopp" method="post" action="index.php" enctype="multipart/form-data"> <input type="file" name="fil"> <input type="submit" name="Submit" value="Last opp"> <?php if(isset($_POST['Submit'])) { copy ($_FILES['fil']['tmp_name'], $_FILES['fil']['name']); print "<br><br><b>Opplasting vellykket</b>"; } ?> <br><br><br> <?php if ($handle = opendir("/full/path/til/mappa/hvor/denne/fila/ligger/")) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if(substr($file, 0, 1) !== "." && $file !== "index.php") { print "<a href=\"" . $file . "\">" . $file . "</a>" . "<br>"; } } } ?> Legg denne fila som index.php i ei mappe, beskytt den med htaccess og gjør den skrivbar for www. Lenke til kommentar
alos Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 oki.. takker for koden.. *hjem for å teste* Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Men vet noen svaret på spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg har ikke prøvd dette her, men tror det kan fungere Brukernavn og passord som brukes i forbindelse med htacess ligger i $PHP_AUTH_USER og $PHP_AUTH_PW må vel være mulig å sette no lignede som dette $PHP_AUTH_USER = 'superadmin'; $PHP_AUTH_PW = 'mypass!'; og så åpne siden. tror varilablene ligger under $_SERVER[] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå