Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ustabilt nett med 3com router

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg før påske en 3com wlan router fra komplett. Denne routern brukes til min bærbare pc, og til min stasjonære gjennom vanlige kabler.

Problemet er at jeg ofte (3-4 ganger per dag) blir frakoblet internett. Både msn og irc disconnectes, mens wow virker mer stabilt. Dette skjedde ikke før jeg satt denne routern i bruk. Problemet oppstår uavhengig om jeg bruker wireless eller kablet nettverk, og har kommet oftere og oftere i de siste 2 ukene. Ingen andre jeg bor med (som ikke bruker samme router) har samme problem.

Noen tanker eller ideer om hva som kan være årsaken? Det første som ble gjort etter at denne ble innkjøpt var å oppdatere firmware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk aldri min 3com ruter til å fungere uten "dipper". Endte opp med å droppe "uplink" tilkoblingen til adsl "modemet", og puttet det rett i en av LAN portene på ruteren. Blir vell et access punkt. Du kan jo prøve det og se hva som skjer. Fungerer glimrende her.

Lenke til kommentar

Har 3com routeren og usb mottaker og det er ikkje noko særig fett akkurat. Ligger på ca 40 % i signalstyrke og det detter ut når eg spiller cs.. Har nyeste firmware. 2.0.0.2. Fungerer det bra å sette modemet over i LAN kontaktene?? Slutter nettet å koble seg ned da??

Mvh Kizz

Lenke til kommentar

Om du setter modemet i lan portene, må du ha ein anna router (i adsl modemet) også

Da bruker du routern som er i ADSL modemet ditt. (om du har det, det er ikkje alle som har det)

Eg hadde også ein 3com officeconnect som bugga seg veldig.

Flasha ny firmware på den så var den som god som ny.

Prøv og flash den først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...