opresterud Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Skulle i utgangspunktet ha et PCIe kort med 2*DVI, men så ble det et annet Tyan hovedkort med AGP i stedet. Må dermed starte på nytt Skal kjøre dual skjerm, ønsker helst 2*DVI, lavt støynivå og 3D er ikke viktig (men det betyr ikke at jeg ikke kjøper et kort som også har god 3D). Ser ikke ut som det finnes mange AGP kort med passiv kjøling lengre, og i hvertfall ikke med dual DVI. Alternativene er disse: XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1960" Tv-out,DVI, Retail og så bytte ut vifta med en Zalman VGA-Kjøler VF700-AlCu. Zalman har en advarsel på denne vifta sammen med 6600GT+AGP, og ut i fra den virker det til at XFX kortet er det eneste alternativet. Har også skjønt det slik at det finnes utilities som kan underklokke og redusere hastigheten på vifta på GF6600 kort? Men hvordan er Matrox kortene...? Som sagt, behøver ikke 3D. De har flere med AGP og Dual-DVI. Det jeg bekymrer meg litt for er driverstøtte i fremtidige Windows versjoner... Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hvis du ikke trenger 3D-funksjonene til skjermkortet, så er det nesten likegyldig hva du velger. 6600GT har støtte for PureVideo, som er nVidia sin nye HW-støtte for video. Men i det store og det hele så er det bare for deg å velge og vrake. Hvis jeg var deg, og det var garantert at jeg ikke trengte 3D-funksjoner, så ville jeg ha gått for det billigste ATi (Radeon) skjermkortet som hadde dual DVI og passiv kjøling. Jeg tipper at et Radeon 9200 eller 9550 skjermkort ville ha tilfredsstilt alle dine behov i så måte, og du sparer omtrent 1000,- kr på det. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Det hadde jeg også gjort, hadde det vært noe slikt kort å få kjøpt noe sted... Er litt begrenset på hvor jeg kan kjøpe også, bør handle fra distributørene Itegra eller Norek. I praksis stort sett det som MPX og Komplett har. Så GF6600GT kortene er faktisk de rimeligste jeg har funnet med 2*DVI. Matrox er out-of-question, siden de ikke har noen klar linje på om de skal støtte 64-bit Windows eller ikke, selvom P650 var fristende siden den er passiv. Test av drivere på denne plattformen er akkurat det denne PCen skal brukes til Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Videre ser det også ut til at det Tyan Thunder K8W hovedkortet jeg skal ha også har litt trøbbel med ATI kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå