furmyrm Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Dell 8400, 3,4MHz, 2GB ram, Western 74GB 10000 RPM systemdisk. Jeg har installert en ny Maxtor 300 GB S-ATA disk som ikke vil vise seg. Er det noen som har noen kloke forslag. Jeg trodde det var bare å sette inn disken og koble til strøm og SATA kabel, men så lett var det ikke. Det er jo 4 uttak for SATA på kortet. Har den lille "pluggen" bak på Western disken noen rolle med SATA? Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hadde nettopp samme problemet! Har du prøvd å formatere den? Kan bruke en gammel oppstarts diskett fra 98,me... Eller så vil jeg annbefale deg Partition magic!!! Håper du får det til! Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Se om du finner disken under diskbehandling. Der kan du partisjonere og formatere disken som du ønsker. Når dette er gjort, vil disken vises i explorer/utforsker også. Lenke til kommentar
furmyrm Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Løste problemet. Klikket F12, Setup og drives. S-ata 0 var på med systemdisk, men de andre var av. Satte S-ata 1 til ON. Den ble da registrert. Brukte så Partition Magic til å formatere og gi den en bokstav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå