Tumbleweed Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Karer. Har noen her inne erfaring med tomgangsventilen som sitter montert bl.a på Pug 405 GRi? Har skaffa meg en bytte-del, men ønsker å rengjøre, evt. teste denne før jeg monterer. Noen tips? T'Weed Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hei! Du kan prøve å spraye den med CRC, WD40 eller forgasser-rens. Har hørt det skal gjøre susen. Mye arbeid å bytte da? Hos meg var det ganske så enkelt. Gjort på et par små minutter. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Super-enkelt å bytte, to muttere, to slanger og en kontakt. Var litt usikker på hva jeg skulle spraye den med, men da blir det gode gamle wd40. Takker! T'Weed Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Er dette det samme som SAD ventilen. Som gjerne f*kker seg og fører til hakkete gange ved lave turtall og variabel og gjerne høy tomgang? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Er dette det samme som SAD ventilen. Som gjerne f*kker seg og fører til hakkete gange ved lave turtall og variabel og gjerne høy tomgang? Tja....symptomene stemmer, men aner ikke om det er det samme. Tomgangsventilen sitter mellom luftfilter og innsprut. Den har to relativt tykke slanger, en inn, og en ut (lufta). I tillegg har den en Boschkontakt på toppen. Koster ca 3 500,- originalt. T'Weed Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) SAD står for Supplementary Air Device. Har det på pug 205'en min. Det er jo egentlig en automatchoke, men denne setter seg gjerne litt fast etterhvert, og trenger å bli oljet opp. Er nok ikke helt det samme når jeg tenker meg om... Endret 22. april 2005 av andreas76 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 SAD står for Supplementary Air Device. Har det på pug 205'en min. Det er jo egentlig en automatchoke, men denne setter seg gjerne litt fast etterhvert, og trenger å bli oljet opp. Er nok ikke helt det samme når jeg tenker meg om... Aha....var det du som fikk tipset om å nullstille elektronikken for å lære pugen å gå på tomgang? Det funka VELDIG bra på min pug. I en uke. Så begynte den å trøble igjen. Har ikke fått gjort noe med tomgangsventilen eller MAPsensoren enda, kjører mc i tillegg, see? T'Weed Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Da forstår jeg at du ikke akkurat prioriterer bilen nå ja:D Så den tråden, men var ikke meg. Tror ikke det kommer til å hjelpe meg det. Jeg har forresten ikke MAP sensor, men LMM. Kan jo seff være den, men det er egentlig bare et problem i køkjøring, og siden jeg er oppe før fuglene fiser, så er ikke det noe problem for meg da :8 Skulle egentlig få tak i en annen motor også, men det ser ikke så lyst ut nå. Fyren ladet bilen når har ikke fikk start på den, på 24 volt!!! Antakelig noe som er svidd nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå