Gå til innhold

Merkelig A7N8X-E Dlx problem

bjokys

Anbefalte innlegg

Har slitt litt med stabilitetsproblemer på CPU'en i det siste, og mistenker derfor at grunnen kan være at jeg var for gjerrig med Arctic Silver'en når jeg monterte CPU vannblokk (Bigwater). Og ganske riktig, la derfor på et nytt, tykkere lag.

Da jeg skulle fylle på systemet, greide jeg likevel å få litt væske på nederste venstre hjørne av kortet, og selv om jeg var snar med tørkepapir, tror jeg at et ganske alvorlig problem har oppstått.

Da jeg startet PC'en ikgjen, skjedde det noe merkelig, den skrudde seg på, derretter av, på igjen av seg selv, av igjen 5-6 ganger, ingen av gangene vanlig "reset".

Deretter, etter litt knoting fikk jeg skrudd den på, inn i windows, skulle akkurat til å koble DVI kabelen, da kortet hengte seg, og det ville ikke på igjen...

Er det andre som har hatt lignende problemer med sine ASUS A7N kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei tror ikke så mange har hatt det problemet. Men på den andre siden, tror jeg ikke det er så mange som "sjøsetter" hovedkortene heller.

En annen ting det kan være, er arctic silver saken din. Den er strømførende, og genial til å kortslutte prosessoren din.... Ta av det du kan av kjølepasta og sjekk at du kun legger litt på midten av CPUen.

Ellers er det vanskelig å si hva det kan være.

Ta ut alt av kabinettet, og kjør det med minimalt med komponenter. Mulig du har en kortslutning i kabinettet.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Fyllte du på mens du hadde strøm på? Rimelig optimistisk.

Du sier ikke noe om du har hatt hovedkortet oppe å gå før.....

Kan DVI kabelen kobles til når Windowze kjører? (tror det men...)

Har du fått opp maskinen etterpå?

Geeez, vi sitter ikke akkurat med samme config og hendelsesrekkefølge her.

Vil forøvrig ha meg frabedt vann i _min_ datamaskin ihvertfall ^:^

Lenke til kommentar

Nei, selfølglig fylte jeg ikke på med strømmen på, det er da grenser for idioti hos meg også :)

problemet var at jeg var uoppmerksom, og fylte for mye, slik at litt vann kom ut gjennom "luftnings-nippelen".

Men nå er problemet løst, skrudde ut alle komponenter (untatt CPU, sjekket nemlig da jeg monterte at AS5'en kun dekket kjernen), men så måtte jeg gjøre noe annet imens, slik at kortet ble sannsynligvis tørt mens det netet på å bli tilbakemontert. Husk at det kun var snakk om dråper, ikke Lake Superior :p

Så problemet løst, så moderatorer kan trygt stenge denne tråden.

Et lite tips: følg med på vannastanden i tanken når dere fyller på BW settet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...