Gå til innhold

Nytt Minne, Dual DDR? Hvor mye minne?

Alex_2xA

Anbefalte innlegg

Hallo. jeg kjøpte for ca et og et halvt år siden denne pcn (hos kopmplett):

117213 Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

116590 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED

117680 Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA S-ATA/150, harddisk 8MB cach ST3120026AS

117449 Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

115491 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

men nå har tiden kommet for å få tak i noe mer minnet, hva slags minnet er anbefalt? Hvor mye minne kan jeg ha maksimalt med det hovedkortet jeg har? Jeg forstår det sliik at jeg har 3 RAM slots der, kan jeg da kjøre dual DDR i to av de og sette den gammle brikken min i nummer 3? Hvis ikke prisene er altfor høye tenkte jeg å kjøpte 2Gb med RAM ekstra, helst i dual DDR hvis det er en fordel.

All hjelp og kommentarer er velkomen :)

Forresten, har noen noen anbefalinger på CPU, er det noe poeng i å invistere i en ny CPU? (Jeg vet hovedkortet mitt ikke kan ta noen av de alle nyeste modellene, men hvis det er en litt bedre en der ut kunne det kansje vært en fordel?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe vits å kjøpe ny CPU, du vil merke liten forskjell på en Athlon XP3200+ og den du har.

Du kan ha maks 3GB PC2700 minne på det hovedkortet, 1GB i hver slot.

Du kan ha to 2GB PC3200 minne om du har 2 1GB-moduler.

Jeg ville valgt 2*512MB-moduler hvis du ikke driver med videoredigering, bildebehandlig i stor skala eller andre minnekrevende ting.

Lenke til kommentar

2 525Mb brikker høres bra ut, da kan jeg kjøre den alerede eksisterende 512 brikken min i tillegg til de to nye, men er det noen som har noen konkrete forslag til RAM jeg burde kjøpe? Noen gode brikker? Anbefaling?

(Jeg er ikke lenger sikker på hva som er best og hva som ikke er best lengere :p)

All hjelp velkommen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...