oorzako Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 hmm.. Jeg finner ikke NTFS diskene mine i linux?? har prøvd det fleste, kan noen hjelpe?? takka takka.. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Linux støtter ikke NTFS. Du får ikke brukt dem hvis du ikke bruker FAT**. Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 støtter ikke.. OMG.. jaja kan du anbefale noen convertings programmer som gjør de om til FAT??? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Vel, det skal da være mulig å finne NTFS disker i linux. Søk på NTFS på http://www.freshmeat.net så finner du sikkert noe du kan bruke. Lenke til kommentar
Novatech Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 NTFS støttes av linux, men du må enten lage ny kjerne eller kompilere modulen som gjør dette mulig. NTFS kan enten enten lastes inn i kjernen som read-only. Dvs at du kan kun lese fra NTFS partisjonen. Eller du kan laste med Read-Write, som gjør at du kan lese og skrive til partisjonen. Read-Only går helt fint å bruke. Men Read-Write modulen er noe buggy så jeg anbefaler det ikke hvis man har viktige data på partisjonen. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 18:48, Vegard20 skrev:Linux støtter ikke NTFS. Du får ikke brukt dem hvis du ikke bruker FAT**. Feil. Linux støtter NTFS. Som han andre duden nevnte: Kompiler Linux på nytt med ntfs inkludert. Deretter er det bare kjøre mount med -t ntfs... Quote: OMG... Når ble alle så inni granskauen relgiøse? Lenke til kommentar
lif Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 18:45, oorzako skrev:hmm..Jeg finner ikke NTFS diskene mine i linux??har prøvd det fleste, kan noen hjelpe??takka takka.. les her: http://linux-ntfs.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå