Gå til innhold

er dette hovedkortet kompatibel?

kaliber

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har kjøpt dette hovedkortet:'

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124227&cks=PRL

har ikke fått dette hovedkortet til å fungere.

pc'n min er:

inte P 4 3ghz prescott

512ddr ram

400watt psu

128mb geforce 4 gpu

da jeg ringte support sa de at det hovedkortet jeg har kjøpt ikke er helt kompatibel med prescott og at jeg må sette inn en celeron eller en intel med northwood kjerne for å så flashe bios til den nyeste.

for akkurat nå kommer jeg meg ikke inn i bios i det hele tatt, maskina bare slår seg dønn av.

men i manualen i boka så står det at hk støtter prescott.

har ikke prøvd å bytte cpu enda.

håper på positive svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, er vel bare å sjekke ASUS sine hjemmesider og se om den er Prescott klar, men som support sier, ikke sikkert den bios'en som er i kortet i dag støtter Prescott.

Mao, du må inn med en Northwood eller celeron for å flashe bios til en med støtte for Prescott, så skal vel alt funke som normalt.

Om BIOS ikke støtter Prescott i dag, så vil den ikke starte nei. Helt normalt det, da bios er avhengig av cpu for å starte.

Prøv et CPU bytte og flash med nyeste BIOS, om det ligger inne med nyste, så må det nesten være noe feil med kortet.

Mosher'n

Lenke til kommentar

I følge ASUS sine sider, så kom støtte for nye CPU'er i BIOS versjon 1004. Nå er det versjon 1006 som er den nyeste, men om kortet ditt har eldre enn 1004 så kan det godt være at Prescott ikk starte.

Dette finner du ut bare på en måte, skifte til en cpu som starter :D

Ellers så finner man svar på mange slike spørsmål ved å bruke nettet, eksempelvis Asus sine sider :D

Mosher'n

Lenke til kommentar
da jeg ringte support sa de at det hovedkortet jeg har kjøpt ikke er helt kompatibel med prescott og at jeg må sette inn en celeron eller en intel med northwood kjerne for å så flashe bios til den nyeste.

men i manualen i boka så står det at hk støtter prescott.

har ikke prøvd å bytte cpu enda.

Hei,

I følge denne bra side fra ASUS Support støtter dette HovedKort prescott 3Ghz CPU fra og med BIOS versjon 1003.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
ok.

det kan jo godt hende at jeg har bios versjon 1002 da,

rart at jeg må flashe ny bios på nytt hovedkort når det står under tilbehør på komplett at intel pentium 3ghz går fint på det hovedkortet jeg har.

:hmm:

Hei,

Ja- syns også det var lite gran løyent det.

Eneste grunn til dette (som jeg kan komme på) er, at kortet har ligget så pass lenge på lager hos Norek/Komplett. Kortet er nok tatt ut av produktion hos ASUS.

Håber du får det til (er jo et krem HK)! :thumbup:

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...