Gå til innhold

Samsung E720 førsteinntrykk m/ bilder

Anbefalte innlegg

Da var turen kommet til Samsung E720. En flipputgave av D500 og en oppgradert versjon av E700. Dette må vel være bra?

Det som skiller E720 fra D500 er minimalt. Foruten det ytre er dette så og si samme telefon. De som har har D500 vil ikke få no store overraskelser med E720. Telefonen er like rask i menyene og ved sms som D500. En kjapp sjekk viser derimot at E720 har i underkant av 82 MB minne og ikke 88 MB som de reklamerer med. D500 har dog litt mer.

Det interessante er vel forskjellene mellom E700 og E720.

De er tilnærmet lik i utseende. E720 har , som E710, flash blitz. E720 har fått navigasjonstaster til MP3 spilleren på utsiden. Størrelse og vekt er nesten identisk men E720 har lagt på seg 5 gram noe man ikke merker.

Skjermen har fåt seg en oppgradering den også. Fra 65.000 til 256.000 farger som D500 har. I forhold til E700 er det merkbart men ikke forvent en revolusjon...Oppløsningen er også forbedret fra 128 x 160 pixels, 6 linjer til 176 x 220 pixels, 9 linjer. Ytterskjermen det samme fra 64 x 96 pixels og 256 farger OLED til 96 x 96 pixels og 65.000 farger OLED.

Kameraet har fått seg en skikkelig oppgradering. Fra 0.3 MP til 1.0 MP og 1152 x 864 pixels. D500 er dog noe bedre med sine 1.3 MP. Kamerafunksjoner er tilnærmet lik de som sitter i D500. Video er også en mulighet med E720. opptaket blir i 352 X 288 oppløsning.

Utover dette har E720 følgende oppgraderinger:

- Bluetooth

- 64 toners polytoner mot E700 sine 40 toner

- Bedre batteri

- Større minne i samtalelisten

- Epost støtte

- Trippelbånd støtte ( 1900 i tillegg )

E720 har IKKE IR-port i forhold til E700.

Førsteinntrykket er svært bra. E700 var en lekker liten sak. E720 er en like lekker sak men endelig også en liten lekker sak med GODE spesifikasjoner.

Jeg har ikke fått testet MP3 lyd en det kommer jeg tilbake til...Og nå bilder

( Arehei : min photobucket konto er nede og har vært det siden før helgen! :-) )

post-219-1113990532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er fin den her. Takk for mange bilder.

Tror denne kommer til å slå bra ann. De har vel beholdt størrelsen, men bare proppet i masse funksjoner og oppgradert på alle nivå. Det er positivt.

Like ikke tastene helt. De så litt, hmm, slemme ut.

Hvorfor sluttet du med www.imageshack.us?

Lenke til kommentar

Mmmmmsamsung...

Skikkelig digg telefon.

Hva med noen bilder til sammenlikning?

Du har jo så mange modeller :p

Dumt at det mangler Ir på denne.

Lenke til kommentar

du skrev jo om oppløsningen på videoen, men kunne kanskje nevnt at video funksjonen er det beste hittil på en mobil.

Inntil nå har det vært dårlig oppløsning og lav fps, så det har endelig blitt en funksjon man kan ha nytte av-bra Samsung!

:thumbup:

En annen ting, E700 var vel på den tiden den var lansert "spekket" med datidens funskjoner, husker kamera var noe av det mest responsive og ga meget bra bilder til den tiden å være.

Er vel bare en kontinuitet denne versjonen?

Mp3 spiller uten minnekort er litt "begrenset" desverre, eller så er denne mobilen flott den.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått riktig er det noe sånnt som 82MB til bilder/musikk og resten fordelt på Java, MMS, SMS og telefonnummer, 88MB totalt.

Så hvis man ikke har java-spill, mms eller mange telefonnummer bør man kunne ha plass til ca. 10 000 tekstmeldinger? Det tviler jeg på, men hadde vært fint om det ikke var bare Symbian-telefoner som ikke hadde grense på det.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått riktig er det noe sånnt som 82MB til bilder/musikk og resten fordelt på Java, MMS, SMS og telefonnummer, 88MB totalt.

Så hvis man ikke har java-spill, mms eller mange telefonnummer bør man kunne ha plass til ca. 10 000 tekstmeldinger? Det tviler jeg på, men hadde vært fint om det ikke var bare Symbian-telefoner som ikke hadde grense på det.

Syns det er kult at ikke produsenten setter grenser på f.eks 4 mb til java og slikt, men hva skal man med, som i ditt eksempel 10.000 sms?!?

:whistle:

Men er nok som slik som på D500 der man har en grense på de ulike applikasjonene som overnevnte java spill?

For min del er det ok, verre med ikke utvidbart minne mht mp3 spilleren.

Lenke til kommentar
--

Jeg sier ikke at man SKAL ha 10 000 sms. Jeg sier bare at hvis det ikke er noen grense, annet enn 8 mb, så BØR det være plass til 10 000 sms ca, noe jeg tviler på at det er.

På symbian-mobiler går alt av et felles minne. Derfor kan man prioritere hva man mest vil. Hvis man av en eller annen grunn har behov for da å ha mange tusen sms går dette ann, fordi det bare er lagringskapasiteten som er hindringen.

Selv er jeg for så få hindringer som mulig, dette inkluderer da SMS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...