HandyAndy Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hei Jeg har kjøpt meg helt ny data, som jeg skulle bygge selv.. Alt har gått greit. helt til jeg skulle kobble til strømforsyning her kan dere se litt info om den: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP520WBLA hmm. skal ikke det være et vanlig ATX strømforsyning da? hovedkorte mitt finner dere her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307784&cks=SER det er jo oco helt vanlig ATX... Problemet er det at den lange kontakten som kommer fra strømforsyningen å som skal til hovedkorte. den passer ikke.. en smule for liten. + at strømforsyninga ikke passer i kabinette... men det skal jeg klare å mekke til.. borre borre borre kabinette finner dere her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZCA550SI Vær så snill .. hjelp meg her.. =( Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tipper den strømforsyninga er gamle atx standard kontakt som er 20 pins, mot ny standard som er 24 pins. Mener det finnes en overgang der p4 kontakten og 20 pins kontakten kan føres sammen slik at du får den til å passe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det er masse innlegg her på forumet om 24-pins kontakter. Man trenger ingen overgang, det er bare å plugge inn og la de 4 extra pinnene henge fritt. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hva mener du med at strømforsyningen ikke passer i kabinettet? For liten/stor? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det er masse innlegg her på forumet om 24-pins kontakter.Man trenger ingen overgang, det er bare å plugge inn og la de 4 extra pinnene henge fritt. hovedkortet hans vil ha 24-pins, men psu er bare 20-pins, etter det jeg forstår... da funker det vel ikke Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 er her noen som hvet hva de ekstra 4 pinnene er til? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tror de erstatter P4-kontaken (4-pins med to gule og to svarte), denne kan du evt. modifisere til å passe ned i de fire ledige hullene på hovedkortet! Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 viste da det men jeg tengte på mer hva som skjer hvist jeg napper ut denne (hvilken funksjon den har?) Lenke til kommentar
Camron Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Kan du ikke bare bytte psu til en 24pins da? hvis returretten ikke har gått over Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Den har som funksjon å forsyne mer 12V, fordi de andre ellers kan bli overbelasta. Regner med det fungerer uten, men er ikke å anbefale. Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Den funker like fint med 20 som med 24 pin. En kompis av meg har kjørt med 20 pin i flere måneder nå, funker helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå