Gå til innhold

Hvilken 29" 4:3 CRT på Elkjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ha ventet på neste elkjøp-avis. Tror du kan få Trinitron skjermer til halve prisen viss du venter på et tilbud.

NB. Sony sine Trinitron skjermer er en god gammel slager. Dei beste i sin tid.

Endret av Kløno
Lenke til kommentar
Men nå er det blitt desverre slik at det bare er folk med null teknisk interesse som kjøper 4:3 slik at produsentene driter i bildekvalitet i forhold til 32" widescreen.

Det er ikke helt det inntrykket jeg har. Virker mer som folk som ikke har greie på ting kjøper widescreen fordi det liksom er så bra og nytt og alle andre har det jo. Det var sånn med tanta mi, og ho var veldig misfornøyd, siden alle ble så sammenklemte og rare, men det tenkte ho ikke på da ho kjøpte'n.

Ellers vil jeg påstå at i samme prisklasse er ikke bildekvaliteten bedre på en 32" 16:9 i forhold til en 29" 4:3. Jeg var ikke fornøyd med den 32" Philipsen jeg kjøpte, som var hakket dyrere enn den 29" jeg sitter med nå (som jeg er mer fornøyd med).

NB. Sony sine Trinitron skjermer er en god gammel slager. Dei beste i sin tid.

Ja, jeg husker at Trinitron var det store i sin tid, men holder det fremdeles, eller har ny teknologi hos de andre produsentene tatt dem igjen?

Lenke til kommentar
At folk ble breie tyder bare på hun ikke vet hvordan den skal brukes.

Det gjelder tett på alle "vanlige" folk i dette landet, tror jeg. Svigers har en 37" plasma som de kjører på widescreen selvom signalet er i 4:3, for "når man først har så stor skjerm, så må man jo utnytte den", som de sier. Jeg mener at sånt burde diskvalifisere dem fra å være 16:9-eiere, men etterhvert har jeg skjønt at det er mange andre som også tenker som dem. :no:

Men er det ikke noen som kan anbefale en tv? Er Sony Trinitron fremdeles kongen på haugen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...