matrexs666 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Heii kan noe si meg fra grunna av alt det jeg trenger gjøre for cloke er Noob men:P hadde vært hyggelig si hva ram min orker osv.. står på siden eller under åssen pc min er liksom:D Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Ser du har Asus kort.. det kortet hadde eg og.. men lynet kom på besøk, så nå har eg Abit, men uannsett, i BIOS må du skru opp FSB, det kan faktisk hende du må skifte en jumper settings på hovedkortet ditt også, den skulle ligge et sted rundt CPUen.. Sett den på FSB istedet for CPU. Eg har nemlig OG AMD Athlon XP 3200+ og iforrigårs klarte eg å boote Windows i 2.65GHz men da var den LANGT fra stabil, 2.56GHz derimot, DA var alt stabilt... Selve overklokkingen har eg vel passert 2.8GHz men da booter ikke Windows... Og det eg gjør da, ER: Skrur opp FSB til i mitt tilfelle 223 og øker multiplien x12 = 2672,7MHz og så øker eg volten på CPU og minnet. CPU: fra 1.65 til 2 volt Minnet: fra 2.6 til 3 volt. Men dette utgjør eg utrolig varmeøkning!! Eg ligger vanligvis på 35 grader og ALDRI mer en 37, men med disse instillingene, spratt eg rett opp i 47 grader og vil ikke tenke på va den hadde blitt om eg hadde kunne gjort noe, noe eg ikke kunne.p.g.a ustabilitet... Så stabilt system var på: 223 x 11.5 = 2567,2MHz og 1.85volt på CPU og 2.8 volt på RAM.. Eg har Corsair ValueSelect 1x512 brikke PC3200. Må huske på at idet du øke FSBen så øker du samtidig ram frekvensen, det er derfor ikke alle kan øke FSBen, men da kan du jo overklokke KUN CPUen, det gjør du ved å øke multiplien.. Orginalt står den på 200x11= XP 3200@ 2.19Ghz skru den opp til 200x12.5 da får du 2.5GHz stabilt.. det kjører eg stabilt på en XP2400 med en viftekjøling, hehe..... Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jah FAEN glemte å si det, men du vet det gjerne? Athlon 3200+ er multipli låst, så skrur du den forbi 12.5 går den på 7.5 eller noe, da får du en litt motsatt overklokkings effekt.. hehe.. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 vil ikke anbefale å sette vcore på noe særlig mer enn 1,9volt (m/god kjøling). 2volt og mer har en tendens til å ta livet av cpu etter ikke så alt for lang tid.... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Klokke litt og litt oppover. Blir den ustabil setter du opp vCore. Men ikke over 1.8 over lengre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå