pcp160 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hei. Ja, jeg lurer altså på om det har skjedd veldig mye på hastighet på harddisk de siste årene? Saken er at jeg akkurat har oppgradert min stue-pc, fra 1Ghz P3 512 MB ram, til 3 Ghz P4 med 1 GB ram, men med den samme gamle hardisken. Vet ikke eksakt hva slags det er, men det er en Maxtor 40GB, 7200 rpm IDE (regner med at den er fra den tiden 40GB var like "vanlig" som 200 GB i dag) Det som overasker meg litt er at både selve innstallasjonen og ikke minst bruken av XP pro MCE 2005 er ikke nevneverdig raskere enn det var med P3'en, det er sirup... Jeg har brukt P4'en med en ny WD 160 GB Caviar (IDE) tidligere med XP pro, og da var den jo ganske kjapp og responsiv i bruk. Jeg ser at hd-lampen lyser hver gang jeg nå venter på ting, så det er jo tydeligvis en skikkelig flaskehals. Er det virkelig så stor hastighets- forskjell på hd fra noen år tilbake med samme turtall, eller er det mer sansynelig at det er noe galt med selve disken min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå