Eksos Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Har nå tenkt å kjøpe meg ADSL, så lurere jeg på en ting. Med Telenor kan man velge om man vil ha en montør eller en Gjør-del-selv pakke. Er dette gjør-det-selv greiene vanskelig? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg har nextgentel, men det var iallefall ikke vanskelig. 2-3 minutter. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 eg fekk gjør det selv oppleg frå ngt, var ikkje noko noko særligt problem, er berre å sette inno noen ledninger etter ein bruks anvisning. Men eg hadde problem med det at eg hadde tatt på noen motstander i den kontakten eg hadde på rommet mit (det var for at den kabeln var så lang at eg måtte ha det då eg hadde isdn) når den var på så forsvann lysen på den adsl spilitteren Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg fikk "gjør det selv" fra Tiscali, og det tror jeg er akkurat samme utstyr som Telenor bruker(Det står telenor på esken det kom i) Det er ingenting å syte med kan jeg si. Det er bare å plugge i noen ledninegr å skrue en liten box på veggen. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Men må du ikke legge inn protokoller og slikt med telenor da? De bruker jo ikke ruter(NAT) slik som NGT, men et modem. Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Telenor bruker PPPoE protokollen for autentisering. Denne må innstaleres. RASPPPoE er et godt valg :smile: Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Det følger med en egen installasjons cd til Telenor ADSL. Finnes også et program som heter RASPPOE.exe eller noe som kan brukes. Dette er ikke vanskelig, og er heller ikke noe som montøren gjør uansett. Montøren skal bare montere utstyret som telenor leverer og få dette til å virke. Pc'en er ditt eget ansvar såvitt jeg vet. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Hvor kan jeg finne dette RASPPOE(?) ? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Søk på feks. http://www.google.com eller hvis du har god tid så kan du ringe telenor kundeservice å be dem finne adressen du kan laste det ned fra. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hvorfor ikke bare bestille fra Bluecom istedenfor Telenor?Da slipper du denne idiotiske oppkoplinga til Telenor(+ at du ikke trenger Telenor internett abo)Bluecom er tilgjengelig på alle sentraler som har Telenor Adsl... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Ja, det sier jeg oxo. De er rart at de hos telenor må ha dette rappso greiene.?? Når jeg kobler til hos tiscali så trenger jeg ingenting verdens ting. Det er bare å starte nettleseren å gå rett inn på nettet etter at du har plugget i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå