Orjanp Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Når jeg browser samba sharen min fra en linux maskin, viser den ikke norske bokstaver. Dette gjelder både i terminal (aterm) og konqueror. Men når jeg browser samme sharen fra en windows maskin, er ting i orden. Windows maskinene kjører Xp og 2000. Samba serveren kjører ArchLinux. Det samme gjør maskinen jeg prøver å browse fra. Bruker enlightenment som windowsmanager. Noen som vet hva som kan gjøres for å fikse dette? [orjanp@ArchLinux ~]$ cat /etc/samba/smb.conf # Samba config file created using SWAT # from 10.0.0.102 (10.0.0.102) # Date: 2004/07/13 20:54:08 # Global parameters [global] workgroup = HJEMMENETT server string = Samba username map = /etc/samba/smbusers log file = /var/log/samba.%m max log size = 50 dns proxy = No printer admin = root load printers = yes use client driver = Yes [homes] comment = Home Directories read only = No browseable = No [Media] path = /mnt/media browseable = yes write list = orjanp [Software] path = /mnt/progs browseable = yes write list = orjanp [Bacup] path = /mnt/bacup read list = orjanp write list = orjanp browseable = No [HP750] comment = Samba shared printer path = /var/spool/samba read only = No guest ok = Yes printable = Yes printer name = HP750 use client driver = yes oplocks = No share modes = No Endret 23. april 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Det kan se ut som om det kun er den maskinen som har laget katalogen/fila med æ, ø, eller å i navnet, som klarer å vise den korrekt. D.v.s. de særnorske bokstavene vises litt forskjellig avhengig av hvilken maskin som opprettet katalogen/fila. Noen som har noen tips? Endret 23. april 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå