int20h Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 DDR2-priser på synkende grunn DDR2-minne ligger fortsatt et godt stykke over DDR-minne i pris. Prisene spås imidlertid til å falle drastisk mot sommer og høst. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 hjelper ikke at de synker når de er dårligere enn DDR 1..... men DDR-2 vil jo bli bedre etter vert, gleder meg til ocz kommer med ddr-2 966 Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Sist jeg sjekket var DDR2-667-prisen veldig god på de billige variantene. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Dette varmer nok hjertet til mang en håndverker. Ser ut som det ikke skulle være nødvendig at amd kom inn i markedet til slutt forstår jeg for at prisene skulle gå ned. Og det blir litt feil å si at DDR2 er dårligere enn DDR1, problemet er vell hovedsakelig at DDR2 enda ikke har oppnådd sitt fulle potensiale. Edit : He he, ser du tok spøken snekker'n kunne bare ikke dy meg etter et par diskusjoner angående prisnivået og teknologien på DDR2 for noen måneder siden. Endret 20. april 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Dette varmer nok hjertet til mang en håndverker. Bruker ikke DDR2, jeg har jo amd Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Litt av poenget med DDR2 var vel at det skulle være billigere, billigere for produsentene altså. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Litt av poenget med DDR2 var vel at det skulle være billigere, billigere for produsentene altså. Der er mange poenger med DDR2, et av dem er bl.a. at det "nok" vil bli billigere å produsere, særlig når teknikkene modnes og volumet øker. Likevel er det verd å merke seg at dersom man ser etter "store" brikker (f.eks 1GB) så er prisforskjellen på DDR og DDR2 bare rundt 200 kroner (fra ca 900 til ca 1100), dette er i tråd med påstanden om at DDR2 særlig er mer kostnadseffektivt etterhvert som størrelsen på brikkene/chippene øker. Lavere kostnad for produsentene gir muliget for ytterlig priskonkurranse. Situasjonen vi har idag med at mange ikke klarer å tjene penger på DDR1 vil også bidra til å få fler produsenter over på DDR2, foreløpig er der mindre konkurranse og litt bedre marginer (om vanlig logikk gjelder ). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Om DDR(1)-brikker og DDR2-brikker kjører på samme frekvens, er da DDR(1) best samme hvilken fekvens som blir brukt? (Om det hadde eksistért DDR(1)-brikker på 800 MHz osv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå