Gå til innhold

Russebuss til 800 000!

Carnifex

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
cybbe, inlegget ditt bare beviser at jeg traff spikeren midt på hodet. :wee:  Selv om det er "dine egne penger" så har du fått alt du eier som du ikke selv har tjent.

Ellers bør du kanskje passe ordbruken din litt... :whistle:

Hvis det er dette du mener så blir jeg faktisk meget sjokkert! Alle som bor hjemme har da i teorien "Fått alt" Er det dermed umoralsk å bruke pengene på noe annet enn helt livsnødvendige ting?

Og hvem er det som har sagt at de overhodet ikke har tjent noen av pengene selv?

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at de ikke har tjent noen av pengene selv.

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at det er umoralsk å bruke penger på noe annet enn livsnødvendige ting.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan konkludere dette utifra det jeg eller noen annen har sagt.

Men bare for å smøre det utover i klartekst (read my lips):

De bortskjemte drittungene har for mye gryn mellom henda!

(Og det gjelder ikke bare dem som bruker 800 tusen ++ på russebuss...)

Men herregud, da! Hvordan kan du vite at de er "bortskjemte drittunger"?!

Fordi de har altfor mye gryn mellom hendene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hva er problemet med det?

Det er ikke noe problem med det. Har jeg sagt det? Don't think so. De er fortsatt bortskjemte...

Lenke til kommentar
cybbe, inlegget ditt bare beviser at jeg traff spikeren midt på hodet. :wee:  Selv om det er "dine egne penger" så har du fått alt du eier som du ikke selv har tjent.

Ellers bør du kanskje passe ordbruken din litt... :whistle:

Hvis det er dette du mener så blir jeg faktisk meget sjokkert! Alle som bor hjemme har da i teorien "Fått alt" Er det dermed umoralsk å bruke pengene på noe annet enn helt livsnødvendige ting?

Og hvem er det som har sagt at de overhodet ikke har tjent noen av pengene selv?

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at de ikke har tjent noen av pengene selv.

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at det er umoralsk å bruke penger på noe annet enn livsnødvendige ting.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan konkludere dette utifra det jeg eller noen annen har sagt.

Men herregud, da! Hvordan kan du vite at de er "bortskjemte drittunger"?!

Uff da dette blir mye quoting..

Det er da ikke noe galt i å ha mye penger, selv Hilram kan da ikke se noe galt i dette dersom de har tjent penger selv gjennom ærlig arbeid!

Lenke til kommentar

Synes ikke det var så alt for mye, trodde det var vanlig å bruke mye mer enn det. Uansett er det er jo snakk om prioriteringer, de fleste her på hw bruker nok liknende summer i året på pcutstyr ol.

På vår russebil (biler som gjelder her i Bergen) bruker vi ca. halvparten av det de bruker per pers pluss en del sponsorer, men vi er bare ni stykker, så summen blir tresifret, men ikke i nærheten så mye. De fleste på vår bil har jobbet for pengene, kun noen få, meg inkludert, har måttet grave i sparepengene pga latskap. Ser ikke bort i fra at det samme gjelder disse gutta. Så har jo det gått med en helvettes mange arbeidstimer, så verdier skapes jo nesten. Det er ikke snakk om at pengene man spytter inn i en russebuss/bil forsvinner i løse luften, som oftes selger man den videre og pengene kommer tilbake i lommen. Kan se på det som en noe usikker investering, det kan man ikke si om hardware f.eks.

Men la nå folk bruke pengene sine på det det de vil, de hadde uansett ikke gått til fattige barn i Afrika.

Endret av gordito
Lenke til kommentar

"Bortskjemt drittunge" er et skjellsord, ikke en vitenskapelig definisjon.

Det er noe man kaller noen for, uten å behøve å dokumentere det. Fordi man syns det. Så hvis jeg synes noen er en drittunge, så kan jeg si: "Drittunge!"

Så har jeg værken møtt deg, knutEA eller cybbe :D, men det ser ut til at dere føler dere truffet av noen generelle kommentarer jeg har skrevet i denne tråden. Eller er dere sinte og røde i trynet på vegne av noen andre, forsvarsløse som dere definerer som bortskjemte drittunger?

EDIT: typo

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Hva er problemet med det?

Det er ikke noe problem med det. Har jeg sagt det? Don't think so. De er fortsatt bortskjemte...

Men hvordan kan de være bortskjemte om de har tjent størsteparten av pengene til dette prosjektet selv?

Lenke til kommentar

Let me refresh you memory:

Du fikk dem av pappa in the first place!

Dette er direkte feil. Du vet heller ikke hvor disse bærumsguttene har fått pengene sine fra, selv om jeg ikke utelukker at noe kan stamme fra foreldre, men det er ikke poenget her. Poenget er at du konkluderer om meg uten grunnlag i det hele tatt. _Det_ er grunnen til at jeg reagerte som jeg gjorde, for du vet ingenting om hvor jeg eller de andre på bussen jeg var på har fått pengene fra. Jeg kan med hånden på hjertet si at de aller fleste (som jeg vet om) hadde jobb ved siden av og brukte _sine egne penger_ på russefeiringen. Hvis du tror foreldrene mine hadde giddet betale for at jeg skulle kjøre rundt i buss og drikke meg full får du tro om igjen.

Og jeg er ikke fra Bærum eller Oslo vest, om du skulle tro det

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at mange her i Bærum er bortskjemte, meg selv inkludert, men jeg synes absolutt ikke det er hyggelig å bli kalt en drittunge. Hva er ditt belegg for å påstå at ungdom som bor i Bærum / Oslo vest er drittunger?

De aller fleste her jobber svært mye for å ha råd til å være på russebuss. Det er ikke snakk om få timer arbeid for å skaffe penger, og deretter går det utrolig mange timer jobbing i å få selve bussen ferdig.

Sånn til slutt, jeg er russ i år, jeg er ikke på buss, jeg har ingen problemer med at andre velger å bruke penger på buss.

-Zlatzman

edit: det var da utrolig så mange som rakk å poste før meg, må få opp skrivehastigheten litt.

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar
Vel, jeg har brukt mer penger enn de har, og det på kun en uke nå.

Gjør det meg til en bortskjemt drittunge?

Godt poeng, folk fatter ikke esssensen. Her sitter kritikerne på rekke og rad, gjerne med hardware som tangerer hva et gjennomsnittlig "bussmedlem" bruker på russebuss under russefeiringen, og _de_ sitter med sannheten om hva som er en nyttig prioritering. Selv hadde jeg aldri kjøpt et skjermkort til 3000+, jeg går da ikke rundt og kaller alle med et slikt kort "bortskjemt drittunge" for det. Det er snakk om prioriteringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vel, jeg har brukt mer penger enn de har, og det på kun en uke nå.

Gjør det meg til en bortskjemt drittunge?

Jepp. Brenn :green:

Neida, jeg tror poenget mitt og mange andres er; det er greit nok hvis de ungdommene har tjente 30k hver, for det er ikke forferdelig mye penger. Likevel er det flere ting som tyder på at de er vant til å "håntere" store pengesummer som for eksempel at deres "sparepenger" til sammen ble hele 800 000,-, at de uten videre spytter i 30k hver til kun bil (drikking og andre ting kommer utenom) uten å løfte et øyebryn.

Lenke til kommentar

Er tommelfingerregelen at noen er bortskjemt hvis de har mer penger enn deg? Virker nesten sånn, utifra denne tråden og Hva fikk dere i konf.gave med foreldrene?-tråden. Folk har visst vanskelig for å skjønne at mens noen har mindre penger, har andre mer penger.

Hvorfor skal alle grenser settes der akkurat du passer inn som nøytral? Alle som har mindre penger er fattig, alle som har mer er bortskjemte drittunger. Alle som er dårligere i et spill enn deg er "n00b", mens alle som er bedre enn deg har fritidsproblemer.

Lenke til kommentar
Jeg kan være enig i at mange her i Bærum er bortskjemte, meg selv inkludert, men jeg synes absolutt ikke det er hyggelig å bli kalt en drittunge. Hva er ditt belegg for å påstå at ungdom som bor i Bærum / Oslo vest er drittunger?

Har da aldri sagt at folk fra Bærum eller Oslo vest er drittunger. (Hvem sa noe om Bærum i denne tråden? Var ikke de "ære og respekt"-gutta fra Oslo???) Men ja, det finnes en del bortskjemte drittunger rundt om kring. Og en del av dem holder til i Bærum. Men du finner dem til og med i Finnmark...

De aller fleste her jobber svært mye for å ha råd til å være på russebuss. Det er ikke snakk om få timer arbeid for å skaffe penger, og deretter går det utrolig mange timer jobbing i å få selve bussen ferdig.
Tviler da ikke på det...

Fortsatt finnes det mange bortskjemte drittunger rundt om kring som får tusenlappene stukket til seg av mamma og pappa, og får et helt urealistisk forhold til penger. Og som hoverer over at de er rike. Og snakker nedsettende om dem som ikke er "like bra". Det som provoserer meg (er det egentlig så vanskelig å forstå at jeg må forklare det hyggelig og pent og pedagogisk hver bidige gang??!) er at man måler sin egen (og dermed også andres) verdi i penger, hva man er "god" for.

Og så har jeg ikke kalt deg for drittunge, -Zlatzman

Lenke til kommentar

Prioriteringer vil nå jeg si.

Jeg ofret russetiden min for en laptop, en LCD-skjerm, en intercooler, en turbo, ekstreme kammer, programmerbar ECU og en LSD.

Fikk ikke en dritt til konfirmasjon og ikke senere heller.

Selv tror jeg at jeg kommer til å bli mye mer fornøyd med det enn 3-ukers fyll i en gammal buss.

Men hver sin smak...

Lenke til kommentar

Var masse penger dette da, men de er tross alt 28 personer om det så det er snakk om rundt 28 tusen pr person.

Når det er sagt så la jeg merke til dette fra avisen :

"Kameratgjengen på 28, som VG har snakket med, sier «ære og respekt» er hoveddrivkraften bak pengebruken"

:!: sier jeg til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...