Gå til innhold

Russebuss til 800 000!

Carnifex

Anbefalte innlegg

Nå er det litt forhastet å tro det kun er "pappas penger" som er spyttet inn i denne bussen. Svidde selv av en del laken i russetida, en del gikk bla. til buss. Nå vet jeg ikke helt hva budsjettet vårt var, men sekssifret var det i alle fall. Det var uansett så å si ingen som fikk penger av pappa (foreldre er mer korrekt) til å finansiere feiring, buss inkludert. Penger kom fra egen lomme, dugnadsjobbing (vareopptelling mm), noe sponsorer (bl.a. billigere materialer osv), men ikke penger fra pappa. Arbeid på bussen (mye jobbing innvending bl.a.) ble utelukkende gjort av oss selv, og har aldri hørt om noen som bruker "fagfolk" før (det elektriske eksludert).

At pengene som ble brukt ikke står i samsvar med hvor gøy man har det kan jeg helt klart være enig i, men det var vel de fleste klar over. Russefeiring har aldri vært noen investering. Men man må da få prioritere som man vil, og om man ønsker å bruke pengene på dette så må man få lov til det.

Men syntes f.eks. Mirages 100 bokser nok var en smule over the top, med tanke på at bussen så ut som et horehus inni. Men det er en annen sak (det er riktig hvis dere registrerer en smule dobbeltmoral her).

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Sykt gøy å svi av 30k på andre ting også. Som en helt egen bil for eksempel.

30 000 på en egen bil? Lada 84-modell? Du får da ingen bil for den summen?! :dontgetit:

Hvor går grensen hos deg egentlig? Selvsagt får man biler til 30k.

Lenke til kommentar

Hehe.. Dette handler da bare om prioriteringer.. Jeg tror nok jeg skulle klart å skaffet 30.000 Til russetiden hvis jeg hadde planlagt i over et år.. Jeg vet dog ikke om jeg ville gått sammen med 27 andre(!) En buss har jo sine begrensninger, og med 27 stykker i utgangspunktet Kan det nok bli trangt.

Jeg vil nok ikke bruke så mye penger på russetiden totalt, ganske enkelt fordi jeg ikke gidder å skaffe pengene :cool:

Tror egentlig ikke noen her inne hadde hatt problemer med å skaffe i underkant av 30 tusen til russefeiringen, det meste handler jo bare om å gidde

Lenke til kommentar

Å bruke mye penger på noe unødvendig piss i russetia er latterlig. Skikkelig patetisk. En skal ha et fremkomst middel som virker et ok anlegg. Og pengene skal man ikke få av pappa eller låne eller spille film med rocco for å få, men de skal man bruke på øl og morro!

Lenke til kommentar
Å bruke mye penger på noe unødvendig piss i russetia er latterlig. Skikkelig patetisk. En skal ha et fremkomst middel som virker et ok anlegg. Og pengene skal man ikke få av pappa eller låne eller spille film med rocco for å få, men de skal man bruke på øl og morro!

Hehe, rocco måtte bare være med ;):p

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
Tror egentlig ikke noen her inne hadde hatt problemer med å skaffe i underkant  av 30 tusen til russefeiringen, det meste handler jo bare om å gidde

Yeah, right! :roll:

Penger kom fra egen lomme, dugnadsjobbing (vareopptelling mm), noe sponsorer (bl.a. billigere materialer osv), men ikke penger fra pappa.

Så det som kommer fra "egne lommer" på 17-18 åringer er alt sammen hardt inntjente penger? LMAO. :!: Du fikk dem av pappa in the first place!

Lenke til kommentar

Ok, definer hva som er "unødvendig".

Hva om man har råd til et framkomstmiddel som gjør mer enn å "virke"?

Hva er et "ok anlegg"?

Hvem har sagt at de har fått pengene av fedrene sine? Han ene hadde planlagt i flere år Tror du virkelig ikke han har tatt et eneste øre ut av egen lomme?

Ga disse guttene uttrykk for at de hadde spillt inn film med Rocco?

Skal du bestemme at de skal bruke pengene sine på alkohol istedenfor en russebuss [/i]de synes er fete ?

Tror du kanskje denne bussen vil bidra til deres "morro"?

Lenke til kommentar

800k en liten gjeng med bærumsdrittunger hardt arbeid? Det diskuterer vi ikke FERDIG med det. det er udiskutabelt uansett hvordan exell ark jeg blir presentert for. Og om så var tilfelle hvorfor i helvette bruke så mye penger på 14 dager? Dere blir studenter mange av dere og trenger sårt penger!

Lenke til kommentar
QUOTE (Knut.ea @ 20/04/2005 : 22:10)

Tror egentlig ikke noen her inne hadde hatt problemer med å skaffe i underkant  av 30 tusen til russefeiringen, det meste handler jo bare om å gidde

Yeah, right! 

Som sagt, han ene hadde planlagt dette i Flere år Hvor mye jobbing skal til for å spare opp i underkant av 30.000?

Hvis jeg hadde villet kunne jeg brukt konfirmasjonspengene mine på et prosjekt som dette. (Hadde jeg funnet 27 likesinnede)

Uansett om de har jobbet for disse pengene, eller fått dem av foreldrene, hva så??

Lenke til kommentar
800k en liten gjeng med bærumsdrittunger hardt arbeid? Det diskuterer vi ikke FERDIG med det. det er udiskutabelt uansett hvordan exell ark jeg blir presentert for. Og om så var tilfelle hvorfor i helvette bruke så mye penger på 14 dager? Dere blir studenter mange av dere og trenger sårt penger!

Hva er problemet ditt med disse menneskene? La oss si at de har tjent rundt 10.000 selv, da. Da er jeg ganske rimelig. Så har de fått 10.000 av foreldre hver. Så kanskje noen sponsorer har spyttet inn 7000. Hva er problemet? :ermm:

Lenke til kommentar

Ganske så utrolig. Her sitter du med den fulle sannhet om hva mennesker skal få benytte pengene sine på og hva som er legitimt å bruke dem på i russetiden.

Tenkt over at det kanskje fins en god del mennesker som ikke deler ditt syn på at penger i russetida _skal_ brukes på øl f.eks.?

Ignorante mennesker er det masse av.

Lenke til kommentar
cybbe, inlegget ditt bare beviser at jeg traff spikeren midt på hodet. :wee: Selv om det er "dine egne penger" så har du fått alt du eier som du ikke selv har tjent.

Ellers bør du kanskje passe ordbruken din litt... :whistle:

Hvis det er dette du mener så blir jeg faktisk meget sjokkert! Alle som bor hjemme har da i teorien "Fått alt" Er det dermed umoralsk å bruke pengene på noe annet enn helt livsnødvendige ting?

Og hvem er det som har sagt at de overhodet ikke har tjent noen av pengene selv?

Lenke til kommentar
Idiot. Du aner ikke hva du snakker om, så neste gang kan du bare holde kjeft.

cybbe, inlegget ditt bare beviser at jeg traff spikeren midt på hodet. :wee: Selv om det er "dine egne penger" så har du fått alt du eier som du ikke selv har tjent.

EDIT: Inkluderte cybbes inlegg.

Passe ordbruken? Det er du som kommer med påstander du overhodet ikke har mulighet for å etterprøve, tatt rett ut av dine fordommer. Er det vanskelig å tro at ungdom på videregående faktisk kan ha en jobb på siden av skolen og tjener egne penger, ja tenk det, _egne_ penger, eller er det utenfor fatteevnen? Det er mulig _du_ kun levde av foreldrene da du var på den alderen, men å ekstrapolere det til å gjelde all ungdom er en meget grov generalisering som slår særdeles dårlig ut.

Jeg har ingenting å bevise overfor deg, men det er du som kommer med latterlige påstander om at russegildet skal ha vært betalt av noen andre enn meg selv, for penger andre enn meg selv har tjent. Om du ikke har noen grunnlag for den påstanden er det helt på sin plass å kalle deg en løgner, for det stemmer rett og slett ikke. Personlig syns jeg det er verre å spre løgner om noen enn å kalle en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Å bruke mye penger på noe unødvendig piss i russetia er latterlig. Skikkelig patetisk. En skal ha et fremkomst middel som virker et ok anlegg.

Hva er problemet her? Hadde de brukt 28K hver på bil eller PC så hadde folk sagt "fet PC/bil". Dessuten får de igjen endel av pengene når de selger bussen igjen. Dessuten - av et budsjett på 800K så går sikkert 200 000 rett inn i statskassen i form av moms, i tillegg kommer andre skatter og avgifter. Gutta finansierer minst to års uføretrygd for en person, og allikavel så skal folk hyle og skrike om jantelov - "du skal ikke ha noe annet enn en rusten Toyota Hiace med en ghettoblaster i russetiden". Slutt å gnål så jævlig og vær glad for at Oslo Vest/Bærums ungdommen har et høyt forbruk slik at du kan benytte deg av statlig infrastruktur som de finansierer.

Lenke til kommentar
cybbe, inlegget ditt bare beviser at jeg traff spikeren midt på hodet. :wee:  Selv om det er "dine egne penger" så har du fått alt du eier som du ikke selv har tjent.

Hvis det er dette du mener så blir jeg faktisk meget sjokkert! Alle som bor hjemme har da i teorien "Fått alt" Er det dermed umoralsk å bruke pengene på noe annet enn helt livsnødvendige ting?

Og hvem er det som har sagt at de overhodet ikke har tjent noen av pengene selv?

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at de ikke har tjent noen av pengene selv.

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at det er umoralsk å bruke penger på noe annet enn livsnødvendige ting.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan konkludere dette utifra det jeg eller noen annen har sagt.

Men bare for å smøre det utover i klartekst (read my lips):

De bortskjemte drittungene har for mye gryn mellom henda!

(Og det gjelder ikke bare dem som bruker 800 tusen ++ på russebuss...)

Lenke til kommentar
cybbe, inlegget ditt bare beviser at jeg traff spikeren midt på hodet. :wee:  Selv om det er "dine egne penger" så har du fått alt du eier som du ikke selv har tjent.

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at de ikke har tjent noen av pengene selv.

Ingen i denne tråden (inkludert meg) har sagt at det er umoralsk å bruke penger på noe annet enn livsnødvendige ting.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan konkludere dette utifra det jeg eller noen annen har sagt.

Men bare for å smøre det utover i klartekst (read my lips):

De bortskjemte drittungene har for mye gryn mellom henda!

(Og det gjelder ikke bare dem som bruker 800 tusen ++ på russebuss...)

Men herregud, da! Hvordan kan du vite at de er "bortskjemte drittunger"?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...