tinsley Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Hei! Ganske kjapt etter jeg har startet maskinen får jeg opp en melding fra Norton som sier at en temp fil i windows katalogen har blitt automatisk slettet. Den var infisert med Trojan Tooso H. Jeg får sikkert 100 slike meldinger ved hver oppstart. Gikk inn på Symantec sine nettsider og gjorde akkurat slik som removal instructions sa. Slo av system restore, fjernet et par strings i registeret slik som de sa jeg skulle. Kjørte også et removal tool for Tooso A-F men den fant jo naturligvis ikke noe. Alt av virus filer er oppdatert o.s.v. med jeg får fremdeles disse meldingene opp når jeg starter maskinen. Noen ideer? Takker. Endret 20. april 2005 av tinsley Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Hei. Du kan prøve The Cleaner 4.1 dette programmet tar knekken på trojanere, det er lagt for å gjøre det. Desverre så er dette en 15 dagers trial, fordi det koster penger, men den vil hjelpe deg i denne omgangen iallefall. Selv om det er en trial, så er det full versionen av progammet Lykke til.. EDIT: leifa litt.. Endret 20. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Sett filen i karantine i norton, slett den deretter fra "quarantined files"... Vips, så bør problemet være borte. Evt. du kan kjøre virussjekk direkte fra nett: Trend Micro har brukt den før endel ganger og må si at jeg er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 På denne siden finner du sikkert noe og fjerne trojaneren med.... Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Har tenkt på quarantine selv men det er jo over 100 filer...Men vi prøver The Cleaner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Ved scan, gå innpå options, og velg fane arket scanning og huk av disse to boksene som er der. Det som da skjer er at da scanner The Cleaner i Zip, rar filer osv, samtidig som den utfører en deep scan. Bakdelen er at da bruker den virkelig lengre tid, enn normal scan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hadde vært greit om trådstarter hadde kommet med noen tilbake meldinger på hvordan det har gått i denne saken.... Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Kommer her. Kjørte the cleaner men den fant ikke noe selv med "utvidet" søk. Prøvde Trend Micro online scan men den startet ikke...Og som sagt så har jeg prøvd å fjerne det slik som symantec sier på sine nettsider men det funker heller ikke. Removal tool har jeg ikke funnet for Tooso H varianten. Kan dette være en variant av W32 Beagle viruset? Andre ideer til fjerning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Du kan prøve denne EDIT: det er ett adware/ spyware program, som har hjelpt meg. Dette programmet har funnet adware som hverken Spybot, Ad-ware har funnet på min maskin. Det kan jo være en del av problemet ditt at du har ad-ware, spyware som gjør maskina di kranglete. Og oppfører maskina di seg rart kan du prøve kommandoen:start->kjør->sfc /scannow... Denne kommandoen gjør er at den validerer systemfilene dine, og retter opp eventuelle feil som måtte være der.. PS: når du bruker sfc /scannow så vil du bli spurt om windows cden din, så den bør du ha liggenede klar... Endret 21. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Nå har jeg det! Jeg lastet ned og installerte virus definitions og updates til Norton manuelt og da fant den og slettet nesten 500 filer. Jeg sjekket bare den katalogen der de infiserte filene var og skal derfor kjøre en full scan idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå