Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil D-Link 624+ router.

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette har jeg:

• D-Link 624+ Rev A2 - Firmware: 1.21.
  • Telenor ADSL gjennom SpeedTouch 510i.

Jeg har satt opp ST i bridgemode og kjører kablet nettverk.

Problemet er:

• Nettet er veldig ustabilt. Flere ganger om dagen opplever jeg at jeg ikke kan surfe på websider. IRC fungerer dog helt optimalt.

Først trodde jeg kanskje det var DNS serverene til Telenor som var nede, men det viste seg å ikke være tilfellet.

"Feilmeldingene" jeg får er som følger:

• SYN Flood Attack Detect.

Dette vil vel bare si at firewall'n gjør jobben sin? Dette er det eneste jeg kan lese ut av log'n så jeg vil tro det har noe med saken å gjøre.

Jeg har vært i kontakt med D-Link Norge over telefon, og ble fortalt å sende en mail til [email protected] så skulle jeg få tilsendt en ny strømadapter som vistnok kunne løse problemet. Men da fikk jeg en mail tilbake fra *.se om å ringe support.

Er det noen andre som har hatt lignende problemer som har en løsning? Dette er veldig frustrerende, og det virker som det ikke er noen vei utenom å kjøpe en ny router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt den samme her å men bytta den til den nye med 108mps.. :)

Den 624+ som du har, var aldri stabil for meg .... men snakka med D-link i England, med de som utvikler dette, å da sa de at en vist antall med Den serien av routere...hadde et problem, men de sa ikke hva salgs problem det var.

kjører med Netopia fra NGT med Echo2+

Lenke til kommentar

På noen av de 624+ med Rev B som kom til Norge rett før nyttår hadde problemer med stort strømforbruk . Noen av disse var helt ok , noen var totalt ustabile og andre virket ikke i det hele .

På noen var det nok å oppgradere firmware mens andre ble bra først når man fikk både ny forsyner og ny firmware . Nå vet jeg ikke hvordan Rev A av nyere dato oppfører seg men min Rev A1 kjører 1.21 helt i hundre med 3.0A strømforsyneren som leveres ut for å kompensere for høyt forbruk .

Hard reset routeren > Legg inn siste 1.12b15 firmware på nytt , men først krev ny strømforsyning .

Og en siste ting selv om du melder strømforsyneren død og Dlink sin garantiavdeling sier en ting er det godt mulig du får en alikevel med noe treghet i systemet for denne sendes fra Oslo (A Novo , Kjeller) .

Lenke til kommentar

Jeg har 624+ og har hatt samme problem i lang tid. Den har koblet av WAN i ett kjør og for hver gang måtte jeg ta nettverkskabelen ut og inn igjen av bridge`n..... Men etter jeg oppgraderte til nyeste firmware har den virket uten problemer. Last ned firmware 2.07 fra www.dlink.no

Forhåentligvis løser det problemet!!!!

Lenke til kommentar

Hvis ny strømforsyning kan løse problemet så bør ikke det være noe problem å få tak i. Jeg fikk byttet et defekt adapter til min DI-614+ router på d-link sitt kontor på karihaugen i Oslo.

Sendte mail den ene dagen og forklarte problemet og sa at det hastet siden vi har ip-telefon og sånt. Fikk svar etter noen timer om at jeg bare kunne komme rundt 2 tida neste dag og få et nytt. Da jeg ankom på karihaugen måtte han ene d-link fyren sprette en ny eske og fiske fram nettadapter fra den. hehe, mulig jeg bare var heldig, tror ikke det er vanlig kundeservice fra d-link, men det er lov å prøve seg. Var jeg heldig kan vel andre også være heldige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...