Gå til innhold

disk I/O error


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-07 17:35, femfulle skrev:

en gammel pentium.. 233? usikker...


Er opp til deg om du vil grave fram alt av merke/ modell o.s.v. - men det kan være til hjelp for søk etter løsninger. Det er igrunnen naivt :smile: og vente hjelp uten å oppgi noen form for spesifikasjon.

Quote:


alt sitter korrekt vil jeg anta.. maskinen nekter å starte opp dersom d ikke gjør der...


...med tiden kan noe løsne innvendig, flatkabler etc. og da vil det gjerne komme en feilmelding før den tar kvelden helt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

et lite forsøk på å ikke lage en ny post :smile:

 

jeg fikk for en stund siden registery error i win xp og måtte derfor reinsatllere, går vist an å fikse, men det får bli neste gang det klikker :wink:

men problemet er at da jeg skulle stappe inn en win xp boot disk så kom det opp I/O error, det samme skjedde med alle andre bootdisker jeg prøvde å lage.

alle boot diskene funka fint på en annen maskin.

kan det ha noe med løse kabler å gjøre? bytta for ikke så lenge siden til runde kabler, inkl. rund floppykabel. men mener den skal sitte ganske så godt.

 

har litt problemer med å lese disker i win og, kom på at jeg ikke hadde testet og gjør det nå, men den reagerer jo, men den gidder liksom aldri å åpne selve diskettstajon mappen, bare leser og leser, og så får jeg etter en god stund beskjed om at disketten ikke er formatert? og win spør om jeg vil formatere disketten.

noen som har sett dette før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...