Gå til innhold

Problemer med bilde på NVTV

geronimo

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått dette XFX NVTV-kortet som vistnok skal ha veldig god bildekvalitet til TV-kort å være. Bildene jeg får, synes jeg ikke er særlig gode, noen som har lignende erfaringer eller tips for å bedre dette? Bildet jeg får ser ut som på bildet under, det er ingen forskjell på de forskjellige kanalene, og jeg har prøvd forskjellige drivere og andre versjoner av ForceWare Multimedia, programmet som følger med kortet. Men bildet blir ikke bedre, snarere tvert imot... Noen som kan hjelpe meg?

capture.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm, det er vell ikke akkurat HDTV-Signal du tar imot heiller da!?!

pluss at du ser tv-bilder på en krystallklar PC-skjerm!?

men, mer on-topic;Det kan være støy fra selve maskinen vi ser der etter min mening...

Takk for svar!

Hadde ikke forventet noe nær DVD-kvalitet (eller HDTV som du nevner), men de omtrent horisontale strekene kunne jeg tenke meg å bli kvitt... Tror du det kunne hjelpe å flytte kortet lengre vekk fra lydkortet i PCI-slot'en over?

Lenke til kommentar

Skjermbildet skal absolutt ikke se slik ut. Har selv POV NVTV og bildet er så krystallklart man kan få 720x576 til å plutselig bli 1600x1200. Det er mulig du må sette kvaliteten under "Recording" til high. Nå må det også sies at det meste av drivere til NVTV vistnok er betadriver :dontgetit: Jeg bruker iallfall 1.2.0.19. Har prøvd 1.2.0.45 men de ga ikke fult så god kvalitet. Eneste det finnes offisielle drivere til er XP Mediacenter 2005...

Tror du det kunne hjelpe å flytte kortet lengre vekk fra lydkortet i PCI-slot'en over?

Du kan med fordel ha en slot eller to mellom ja. Forutsatt at du har plass til det selvsagt.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Prøvde å flytte kortet, det ble bare en PCI slot mellom lydkortet og TV-kortet, og det hjalp ikke. Prøvde å fjerne lydkortet helt, og testet med TV-kortet i alle de tre ledige PCI-sporene, men samme bildet. Støyen kommer vel fra en annen komponent da, antar jeg, hvis det ikke er kortet det er noe galt med. Noen som vet hvordan man reduserer EMI i en PC?

Endret av geronimo
Lenke til kommentar

I BIOS kan man får redusert det fra et par steder, men jeg tviler på at det er problemet. Jeg har ikke tatt noen steg for å redusere EMI og har ingen problemer med biledkvaliteten. Min favoritt er at driverene ikke helt er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...