Gå til innhold

God kjøler for northbridge på mitt Asus A8N-SLI?

Carridhin

Anbefalte innlegg

Standardvifta på northbridgen på dette hovedkortet bråker som en liten helt... :yes: Noen som har et godt forslag til en vifteløsning (eller vifteløs) som kjøler tilstrekkelig og som reduserer støyet til et tålbart nivå? Vet dere har gode svar på dette :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hos meg så sank og steg varmen på northbridgen propsjonalt med hvor varm eller kald CPU var, jeg har riktignok et Nforce2 Chipset og en XP2800 CPU. men jeg tror en vanlig Zalman NB ribbe skulle holde i lange baner. har den selv og er veldig fornøyd.

Epz.

Lenke til kommentar

Egen tråd dedikert til dette med støyen på den vepsen. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=356965&st=0&hl=

Har selv montert 2 stk av Zalman kjøleren (begge på A8N SLI kort, mitt eget og til en kompis) og fungerer fint begge ganger. Kjører folding at home med 100% CPU kraft, temp på CPU=52 og Chipsett=42. Rom temp = 22

Men er ikke nForce4 chippen en southbridge egentlig? ;) AMD har minnekontrolleren innebygd i CPU og dermed den viktigste delen av NB. Dermed har ikke A8N SLI egen NB chip... Eller tar jeg feil?

Men har du luftflyt i kabinettet så er en Zalman til 55kr på netshop.no å anbefale. Billig og enkel. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...