Lurifaksen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Operatørene støtter jo som kjent ikke Push-to-talk, og det er vel heller lite sannsynlig at de gidder å bry seg om det med det første. Da jeg var innom PTT-instillingene på mobilen slo det meg: Hvorfor må operatørene ha støtte for dette? Alt går jo gjennom en vanlig internett-oppkobling vil jeg tro? Så hvorfor må operatøren være innblandet? I instillingene er jo valgene bare hvilken server du skal bruke, og hvilken internettoppkobling du skal bruke. Dersom det hadde fantes programvare for dette, burde jo det gå an å sette opp en egen server til dette, slik at alle kontaktene dine kunne bruke denne serveren? Endret 20. april 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
randersen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 PTT er standardisert gjennom et samarbeid mellom de største mobilleverandørene og operatørene. Jeg antar at man er avhengig av å ha denne standarden tilgjengelig for å lage en server som virker med den PTT klient SW som ligger i mobilen. Dersom denne standarden er åpen, burde det være mulig å implementere serveren. Dersom du vil ha PTT per idag er det bare å installere Agile Messenger og logge deg på MSN. Funker flott! Forutsetter at du har feks. series60 mobil. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Operatørene har stengt for at telefoner kan kontaktes direkte på sin IP adresse. Dette setter en effektiv stopper for å sette opp sin egen tjeneste. Men det burde kunne gå hvis de som du skal sende til logger seg på din server. Men da er jo msn/yahoo irc osv like interessesant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå