Gå til innhold

Temperatur på prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er delte meninger om dette. Jeg mener at dersom den overstiger 60 grader, må man ordne en bedre kjøling. Min ligger på noe og tredve grader... (XP1700+)

 

Men jeg har hørt at det ikke er kritisk før temperaturen kryper mot 90 grader. Men ved så høye temperaturer, vil jo CPU få kortere levetid. Kanskje den bare varer i 12 år istedet for 15 :lol:

 

_________________

- Den som graver en grav for andre, er ikke arbeidsledig.

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-07-07 17:18 ]

Lenke til kommentar

I følge erfaringer gjort av mange 1,8A NW eiere på forumet her, blir NW'en ustabil og ikke særlig overklokkervennlig når temperaturen overstiger 51 grader. Kommer du over ca.50-55 grader full load bør du sørge for bedre kjøling, fordi CPU'en levetid kortes betraktlig ned ved så høye temperaturer(intel sine da. 10 grader over normalt reduserer levetiden med ca. halvparten i verste tilfelle:)

 

skal man ha CPU'en så lenge da???

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 17:36, [sETE] skrev:


I følge erfaringer gjort av mange 1,8A NW eiere på forumet her, blir NW'en ustabil og ikke særlig overklokkervennlig når temperaturen overstiger 51 grader. Kommer du over ca.50-55 grader full load bør du sørge for bedre kjøling, fordi CPU'en levetid kortes betraktlig ned ved så høye temperaturer(intel sine da. 10 grader over normalt reduserer levetiden med ca. halvparten i verste tilfelle:)


skal man ha CPU'en så lenge da???



 

oops.. Min ligger på 53-55c load. Hvis det stemmer det du sier så trur jeg at jeg bytter ut den boxed vifta med en bedre.. Forslag til en bra og stillegående vifte??

 

Jeg overklokker også.. Kjører min 1,8 på 2,1GHz nå.

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-07-07 17:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 17:32, kmw skrev:

Selv har jeg en AMD 900@1050mhz, den har 21 grader.


Enten har du det sinnssykt kaldt på rommet ditt, en sinnssyk vannkjøling eller så måler du temperaturen feil! Har du prøvd med en biosupdate eller et eksternt termometer?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 17:56, havegg skrev:

Quote:


Den 2002-07-07 17:32, kmw skrev:

Selv har jeg en AMD 900@1050mhz, den har 21 grader.


Enten har du det sinnssykt kaldt på rommet ditt, en sinnssyk vannkjøling eller så måler du temperaturen feil! Har du prøvd med en biosupdate eller et eksternt termometer?

 

Jeg har denne kjøleribben: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462B med denne viften: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FFB0812EHE . Jeg har ingen vannkjøling nei, bare en grom luftkjøler, pluss fire sånne vifter til, som er satt i kabinettet.

 

[ Denne Melding var redigert av: kmw på 2002-07-07 18:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 18:51, JohndoeMAKT skrev:

Kjenner en som har en på 2.4 med stock HSF, og hans er 40 grader


Jeg tør vedde på at han du kjenner har et Asus hovedkort. Be han å installere en oppdatert Asusprobe, så tenker jeg nok at det kommer andre temperaturer på skjermen :smile: (Den siste versjonene er 2.17.00, og kan hentes her)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 18:30, kmw skrev:

Jeg har denne kjøleribben:
med denne viften:
. Jeg har ingen vannkjøling nei, bare en grom luftkjøler, pluss fire sånne vifter til, som er satt i kabinettet.


Ok, den kjøleren er jo nesten like bra som en dårlig vannkjøling! Da er kanskje ikke 21 grader så galt :smile:

Lenke til kommentar

Glem det som forståsegpåerne skriver om temperaturer. Sensorene er i mange tilfeller av så varierende kvalitet at resultatene ikke er pålitelige i det hele tatt. Noen husker kanskje Asus a7v133 vs abit kt7a, der asus kortet alltid viste 20C mer enn abit, uten at noen av dem trolig viste riktig. Så lenge kabinettet ikke er overopphetet og maskinen er stabil så er det sjelden noen grunn til å bekymre seg. 'magiske grenser' er bare tull så lenge du ihvertfall holder deg et stykke under de 'farlige' grensene, oppimot 90C ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...