Xvani Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hei! Jeg får ikke skrudd på uPnP, MSN sier ihvertfall at jeg er tilkoblet igjennom en ikke-uPnP brannmur... Jeg har forsøkt å legge til uPnP i legg til/fjern programmer. Hva kan være galt?? takk! Lenke til kommentar
smy Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 du må oppgrader til siste firmware til ruter før det virker Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Det er gjort, og det fungerer på en annen PC enn denne. Husker bare ikke hva jeg gjorde. Var det noe mer? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Ingen som har en guide til hvordan skru på uPnP i XP en gang...? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 *bump* Rolig nå! Du har et valg for og vise UPNP-enheter i nettverkstilkoblinger, du må eventuellt åpne for det i brannveggen din. Hvordan har du sjekket statusen på den da? Lenke til kommentar
TaalibUshindi Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg måtte åpne port 5000 i firewallen for at uPnP skulle fungere. Det finnes mange gudier her i forumet hvordan en åpner porter. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 brannvegg hehehehehe.... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 hele poenget med uPnP er liksom at man ikke skal trenge å åpne porter da... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) *bump* Rolig nå! Du har et valg for og vise UPNP-enheter i nettverkstilkoblinger, du må eventuellt åpne for det i brannveggen din. Hvordan har du sjekket statusen på den da? Den finner jeg ikke... Men både SSDP discovery services og uPnP device host er "started" og "automatic" i system services. Og med en gang tråden er på neste side blir den aldri sett (når så få har deltatt) - derfor bumpen. Edit: satan, ble dobbel... Endret 23. april 2005 av Xvani Lenke til kommentar
PoW Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Gå inn på "Legg til/Fjern Programmer" i Windows. Så på menyen til høyre velger du "Legg til/fjern Windows komponenter" eller noe sånt. Velg deretter "Networking services"(jeg har på engenlsk), så trykk på "Detaljer" knappen. På den menyen velger du UpNp Lykke til. Lenke til kommentar
TaalibUshindi Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Ja, det er jo det som er poenget med upnp, men jeg slet med og få det til og fungere i enkelte programmer. Når jeg da åpnet porten gikk det som smurt. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 alle portene er åpne, men de er ikke forwardet PoW: det har jeg gjort Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Problem løst. PCn var konstant koblet mot ett VPN, når jeg skrudde av dette virket alt som det skulle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå