Furyfax Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Jeg har en idè på en sak som eg har lyst å laga til pcen min. Men mine sketchup skills suger! Det som er planen er å lage en minnekjøler. Har prøvd å lage en liten sketsj i paint! ( IKKJE KLAG! ) får å vise ka idè eg har. Den skal festes bak i kabinettet enten om det er 80mm eller 120mm vifteskruehull. Den skal funke som en plate som holder to 80mm ( om det er fysisk mulig med 80mm) over RAM slottene! På tegnignene så er viftene festet under platen, men det er ikkje sikkert det er plass siden disse kan kollidere med RAM slotte, så kanskje viftene må være oppå platen. Kom gjerne med innspill! Materiale skal være grønn plastikk, skal se om jeg får lagd en, tror det er en liten "tupperwarelignende" fabrikk i nærheten! Bilde 1 sett ovenfra Bilde 2 sett forfra Bilde 3 sett fra siden Det svarte firkantene på bilde 1 er hull... Må forresten til sengs, leser her imorgen, og håper en sketchup tegniing er ferdig! Endret 19. april 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) en rask liten sketchup. noe slikt du tenkte deg? fila ligger her Edit: laget en ny versjon, med viftene på topp. la også inn ett par videreutviklede vifter jeg har holdt på med. Endret 21. april 2005 av clubzoda Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tror han mente at du skal bytte ut den store svarte klossen under med vifter (Har ikke SketchUp her nå, så jeg kan ikke lage noe) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 det er jo strengt tatt vifter på tegningen da sigen... Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Kverna flott! Akkurat slik eg tenkte! Men eg lure på om eg må legge viftene på toppen av platen pga plassmangel, er dette "reell" størrelse kverna ? Endret 20. april 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Kverna? Var det ikke clubzoda da? Endret 20. april 2005 av Kongen_w Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 fort gjort å ta feil ja den er i reell størrelse, og viften er grovtegnet for enkelhetens skyld. derfor de ser ut som to klosser. hvis du laster ned .skp fila kan du enkelt flytte viftene hvor du vil, da disse er som egne komponenter. bare marker dem og flytt dem langs den blå aksen, så får du viften oppå istedet. flytt dem 28 mm oppover. ett tips til: last ned instruksjonsvideoene fra sketchup sin hjemmeside. der er mye lærerikt og du får se enkle triks for å få til akkurat det du vil. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Anbefaler å gå gjennom tutorialene til sketchup. De har noen enkle øvelser der man lærer seg alle de grunnleggende funskjonene og det tar ikke lang tid i forhold til hvor mye mer effektivt amn tegner etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå