Gå til innhold

Scanning av dias og negativer med Pixma MP760

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer fra denne multifunksjonsenheten?

Dette skriver Canon:

Den integrerte filmadapterenheten (FAU) skanner opptil

6 x 35mm film eller 4 x 35mm monterte lysbilder (positiver og negativer) med en høy skanneoppløsning på 2400 dpi optisk og 48-bits fargedybde (inn/ut). Ved skanning fra gamle bilder kan støv og riper fjernes automatisk. Du kan spare enda mer tid ved å skanne flere bilder på én skanneomgang med Canons multifotofunksjon - og benytte maskinens USB 2.0 Hi-Speed-grensesnitt til å overføre data mellom PIXMA-enheten og PC-en din

Blir det bra eller hva?

Canon PIXMA MP760

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har scannet inn 5 negativer med denne nå og brukte vel litt over 30 min på det. Jeg syntes kvaliteten ble god. umodifisert ble bildene litt i mørkeste laget men dette kunne ordnes gjennom software samtidig som man lagrer bildene på pc. Jeg er litt usikker på hvilke innstillinger som kan gjøres i skriveren.

Jeg syntes kanskje at noen av de minste detaljene ble litt borte i forhold til de fremkalte bildene som jeg hadde fra før, men fargene ble mye finere. Jeg er hvertfall fornøyd med "fremkallingen" og hadde heller gjort det med denne maskinen enn å ha sendt det inn, dersom jeg hadde negativene, siden resultatene ble bedre. Det må nevnes at bildene og negativene har ligget i 3-4 år.

Lenke til kommentar
Har scannet inn 5 negativer med denne nå og brukte vel litt over 30 min på det. Jeg syntes kvaliteten ble god. umodifisert ble bildene litt i mørkeste laget men dette kunne ordnes gjennom software samtidig som man lagrer bildene på pc. Jeg er litt usikker på hvilke innstillinger som kan gjøres i skriveren.

Jeg syntes kanskje at noen av de minste detaljene ble litt borte i forhold til de fremkalte bildene som jeg hadde fra før, men fargene ble mye finere. Jeg er hvertfall fornøyd med "fremkallingen" og hadde heller gjort det med denne maskinen enn å ha sendt det inn, dersom jeg hadde negativene, siden resultatene ble bedre. Det må nevnes at bildene og negativene har ligget i 3-4 år.

Takk for godt svar!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som har erfaringer fra denne multifunksjonsenheten?

Blir det bra eller hva?

Canon PIXMA MP760

Jeg har ikke prøvd den, men de tekniske data forteller at kvaliteten og detaljeringen du får ut av den vil ligge langt etter hva du kan oppnå med en dedikert filmskanner.

Kanskje har du også interesse av å lese følgende artikkel, selv om den omhandler en filmskanner mot en planskanner:

http://www.akam.no/artikkel/12881

Edit: To planskannere. Sammenlikningen er relevant for å illustrere at spesialisert utstyr må til for å oppnå optimal kvalitet.

Endret av Teleskopos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...