ostenxx Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Har skaffet meg et nytt Mercury miditower som har plass til tre 80mm- vifter i sidedøra, en 80mm vifte i toppen og en 100mm bak rett under PSU. Jeg har for øyeblikket en 100 mm i bakkant som blåser ut, en 80mm nede og en 80mm oppe på sidedøren som blåser inn i tillegg til PSU-vifta (som suger). Temperaturen ligger på 32- 33 grader celsius i kabinettet, og det ser ut til at maskinen ikke takler dette. Noen som har forslag til best plassering av vifter? Mvh. Øystein Endret 19. april 2005 av ostenXX Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hvis du setter de 80mm viftene i fronten, helt nede, så tror jeg det skal hjelpe litt på. 32-33*C er nok litt høyt ja. (Du har ikke 100mm vifter, det finnes 80, 92, og 120mm-vifter ) Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Skaff deg en 80mm vifte til å ha i toppen. Varmen stiger, og det ner derfor viktig med en god vifte i topp. Men merkelig høy temp. dette her, med tanke på at Mercury kabinettet har god kjøleevne. Åssen maskinvare har du? Edit: Maskinvare i profilen din, seff... Så det ikke før nå... Endret 20. april 2005 av ZinnX Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Skaff deg en 80mm vifte til å ha i toppen. Varmen stiger, og det ner derfor viktig med en god vifte i topp. Men merkelig høy temp. dette her, med tanke på at Mercury kabinettet har god kjøleevne. Åssen maskinvare har du? Edit: Maskinvare i profilen din, seff... Så det ikke før nå... Jepp, maskinvaren min står i profilen. Har satt en 80 mm vifte i toppen. Det er rimelig grei temp i kabinettet nå. Jeg vet ikke i hvor stor grad jeg kan stole på tempmålerne i kabinettet, men, men... Problemet med 80 mm vifta i toppen er at det er en liten konflikt mellom PSU og kanten på vifta. Det er en skru som ligger og klemmer på kanten, men det funker bra. Vurderer rett og slett og bruke en tang for å fjerne deler av viftekanten. Uansett hadde jeg håpet på at tempen i kabinettet kunne holdt seg lavere, men så lenge den ligger rundt 30 grader er det ok. Endret 20. april 2005 av ostenXX Lenke til kommentar
sigen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg annbefaler deg å kjøpe noen nye vifter, f.eks. en ekstra til innsug (hvis det er mulig) og en ekstra i toppen til utsug (his dette er mulig) Det er nemlig litt høyt med 30*C i kabinettet, for ifølge Intel skal ikke kabinetttemperaturen ligge over 28*C helst Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 to bak\foran som blåser inn, og en\to som blåser ut i toppen Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Jeg annbefaler deg å kjøpe noen nye vifter, f.eks. en ekstra til innsug (hvis det er mulig) og en ekstra i toppen til utsug (his dette er mulig) Det er nemlig litt høyt med 30*C i kabinettet, for ifølge Intel skal ikke kabinetttemperaturen ligge over 28*C helst Noen forslag til stillegående 80mm og 90 mm vifter som helst drar en del luft? Hva er bra, og hva er dårlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Papst og SilenX viftene er ekstremt gode. lager ikke en lyd, men suger bra med luft. Personlig får jeg en gratis SilenX vifte av sponsor Lenke til kommentar
sigen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ja, SilenX-vifter er veldig gode, og lager nesten ikke lyd. Men de er jo derimot dyre, så hvis du vil ha billige vifter, så gå for papst eller MIST Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå