Gå til innhold

Vifteplassering for best luftgjennomstrømming?

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg et nytt Mercury miditower som har plass til tre 80mm- vifter i sidedøra, en 80mm vifte i toppen og en 100mm bak rett under PSU.

Jeg har for øyeblikket en 100 mm i bakkant som blåser ut, en 80mm nede og en 80mm oppe på sidedøren som blåser inn i tillegg til PSU-vifta (som suger).

Temperaturen ligger på 32- 33 grader celsius i kabinettet, og det ser ut til at maskinen ikke takler dette.

Noen som har forslag til best plassering av vifter?

Mvh. Øystein

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg en 80mm vifte til å ha i toppen. Varmen stiger, og det ner derfor viktig med en god vifte i topp. Men merkelig høy temp. dette her, med tanke på at Mercury kabinettet har god kjøleevne. Åssen maskinvare har du?

Edit: Maskinvare i profilen din, seff... Så det ikke før nå... :no:

Endret av ZinnX
Lenke til kommentar
Skaff deg en 80mm vifte til å ha i toppen. Varmen stiger, og det ner derfor viktig med en god vifte i topp. Men merkelig høy temp. dette her, med tanke på at Mercury kabinettet har god kjøleevne. Åssen maskinvare har du?

Edit: Maskinvare i profilen din, seff... Så det ikke før nå... :no:

Jepp, maskinvaren min står i profilen. Har satt en 80 mm vifte i toppen. Det er rimelig grei temp i kabinettet nå. Jeg vet ikke i hvor stor grad jeg kan stole på tempmålerne i kabinettet, men, men...

Problemet med 80 mm vifta i toppen er at det er en liten konflikt mellom PSU og kanten på vifta. Det er en skru som ligger og klemmer på kanten, men det funker bra. Vurderer rett og slett og bruke en tang for å fjerne deler av viftekanten.

Uansett hadde jeg håpet på at tempen i kabinettet kunne holdt seg lavere, men så lenge den ligger rundt 30 grader er det ok.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Jeg annbefaler deg å kjøpe noen nye vifter, f.eks. en ekstra til innsug (hvis det er mulig) og en ekstra i toppen til utsug (his dette er mulig) Det er nemlig litt høyt med 30*C i kabinettet, for ifølge Intel skal ikke kabinetttemperaturen ligge over 28*C helst ;)

Lenke til kommentar
Jeg annbefaler deg å kjøpe noen nye vifter, f.eks. en ekstra til innsug (hvis det er mulig) og en ekstra i toppen til utsug (his dette er mulig) Det er nemlig litt høyt med 30*C i kabinettet, for ifølge Intel skal ikke kabinetttemperaturen ligge over 28*C helst ;)

Noen forslag til stillegående 80mm og 90 mm vifter som helst drar en del luft?

Hva er bra, og hva er dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Papst og SilenX viftene er ekstremt gode. lager ikke en lyd, men suger bra med luft. Personlig får jeg en gratis SilenX vifte av sponsor :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...