Langbein Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Har igrunn veldig lite erfaring akkurat med Debian, men la inn Sarge på en server for noen mnd siden. Har vært endel oppdateringer, men det regnet jeg igrunn med siden den ikke er stable ennå. Ønsket uansett ikke legge inn Woody siden den er så gammel. Det jeg stusser over er rett og slett at hver gang jeg er innom og oppdaterer med apt-get så blir det bare flere pakker som holdes igjen. Skal jeg i det hele tatt bry meg om dette? Skyldes det kompatibilitetsproblemer mellom pakker? Blir det fikset bare jeg venter en stund, eller må jeg gjøre noen manuelle grep etterhvert? Mener å ha hørt at apt-get dist-upgrade kanskje kunne gjøre susen, men jeg trodde egentlig den var til å oppgradere til en helt ny versjon (f.eks woody->sarge). Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) apt-get update oppdaterer bare de pakkene du har, og vil ikke resolve nye dependencies. apt-get dist-upgrade vil også resolve og hente ned dependencies. Fra man sidene: upgrade upgrade is used to install the newest versions of all packages currently installed on the system from the sources enumerated in /etc/apt/sources.list. Packages currently installed with new versions available are retrieved and upgraded; under no circum- stances are currently installed packages removed, or packages not already installed retrieved and installed. New versions of currently installed packages that cannot be upgraded without changing the install status of another package will be left at their current version. An update must be performed first so that apt-get knows that new versions of packages are available. dist-upgrade dist-upgrade in addition to performing the function of upgrade, also intelligently handles changing dependencies with new ver- sions of packages; apt-get has a "smart" conflict resolution system, and it will attempt to upgrade the most important pack- ages at the expense of less important ones if necessary. The /etc/apt/sources.list file contains a list of locations from which to retrieve desired package files. See also apt_prefer- ences(5) for a mechanism for overriding the general settings for individual packages. Endret 20. april 2005 av Terrasque Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 apt-get update vil bare oppdatere listene over pakker Men er nok en 'apt-get dist-upgrade' som trengs her ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå