Gå til innhold

Smart-UPS (APS 1000XL) + NIC hjelp!

Anbefalte innlegg

Har tre klin like maskiner (shuttle, xp2800) som skal kobles til en APS 1000XL UPS med tilleggskortet AP9619 (nettverkskort).

Tanken er å koble de tre maskinene i en switch, og strømkablene i UPS.

Tanken er så å kunne skru av de tre maskinene samtidig ved å ta strømmen til UPS (skal være bryter på strømkabel til UPS) Shuttlemaskinene støtter "power on after power fail" så de slår seg på med en gang UPSen får strøm og slår seg på. Ingen WOL nødvendig altså.

Dette blir en litt merkelig løsning på å slå av pcene slik at de får tid å slå seg av riktig. Programmvaren som går på de tre maskinene gir feilmeldinger dersom man bruker "hard reboot".

Tanken er at pcene skal slå seg på/av i takt med at strømmen til UPS slås av/på.

Setter enormt stor pris på om noen med knowhowen forteller meg hvordan dette bør gjøres.

-Hvilken IP må settes på de tre maskinene?

-Hvilke maskiner må ha hva av programmvare. (tenker da på de tre medfølgende "server", "agent" og "console")

-Finnes det tredjeparts programmvare (enklere kanskje?) som kan styre UPS`en?

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener, men hvis du vil ha 3 maskiner koblet til 1 UPS og en software som gir deg en kontrollert nedkjøring, så er bør vel ikke det være noe stort problem (tror jeg da.. .har ikke jobbet med dette på noen år, så jeg er litt rusten.).

Bruk f.eks. UPSMonitoring 2.

Når det gjelder "selektiv oppstart", så vet jeg ikke nok til å uttale meg noe særlig. Foreslår at du kontakter f.eks. APC i Norge (Asker), eller en annen UPS-leverandør (f.eks. min tidligere arb.giver Makker AS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...