Goliath Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg skulle poste poste dette i MC forumet men det var visstnok bare snakk om scootere og mopeder og derfor poster jeg mitt emne her iom at en ATV har fire hjul og kan kjøres med førekort B .. Jeg har småplaner om å skaffe meg en Barossa Quarterback 250cc 2005-modell og derfor noen spørmsål som kanskje noen kan svare på: - Har hørt rykter om at kostnaden for å gateregistrere en ATV skal bli mye lavere mot sommeren. Er dette sant? (evnt. lenk til kilde) - Hvor fort går egentlig en 250cc på maks på veien med vanlig streetdekk? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg kan ikke bidra med så masse her, men stemmer det (som du sier) at man kan kjøre ATV med førerkort klasse B? Det ville jo vært ypperlig, da jeg har ønsket meg en slik i lang tid, og snart kan risikere å få lappen for bil. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Veit ingenting om avgifter, men har to kompiser som har henholdsvis 250ccm og 500ccm som de bruker til gårdsdrift. De er registrerte for vanlig vei, og begge har uavhengig av den andre sagt at maskinene er livsfarlige å kjøre over 80-90 km/t på asfaltert vei. Jeg har bare kjørt uregistrert 250 i skauen, og har aldri testet toppfart. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Jeg kan ikke bidra med så masse her, men stemmer det (som du sier) at man kan kjøre ATV med førerkort klasse B? Det ville jo vært ypperlig, da jeg har ønsket meg en slik i lang tid, og snart kan risikere å få lappen for bil. Ja, du kan kjøre ATV med førekort klasse B. Eneste ulempe er at ATV'en kan ha maks 250cc. Se på denne siden: http://www.pedersens-racing.no/atv/atv_registrerbare.htm Lenke til kommentar
jøhaugen Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Toppfarten på disse er noe over 100 km/h med orginaldrev. Går fint å ligge i denne farta på gode veier, f.eks motorvei, men du bør vite hva du driver med. Det blir ikke farlig før du plutselig må ta en brå unnamanøver:) Jeg har ikke hørt noe om kommende billigere registrering. Det billigste alternativet er å få tak i en som er registrert som traktor, men det er det så vidt jeg vet bare én forhandler i landet som har fått til. Kommer da på ca 33.000,- ferdig registrert tror jeg. Send meg en mail hvis du er interessert. Ulempen er at du ikke har lov til å ha med deg passasjer, men til gjengjeld kan du kjøre den fra du er 16 med traktorlappen. jørgen [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå