_dAwn_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 på nokia 6230 går det ant å slå av lyden i kamera meny.... trodde ikke det var lov jeg. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det går jo an på mange mobiler. Er vel ingen regel om det her i Norge? Så lenge man ikke tar snikbilder eller lignende. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 på nokia 6230 går det ant å slå av lyden i kamera meny.... trodde ikke det var lov jeg. Det er vel det som er mest vanlig, ja. Og lovlig er det også. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 på nokia 6230 går det ant å slå av lyden i kamera meny.... trodde ikke det var lov jeg. Hvor har du dette fra? Er da ingenting i Norsk lov som gjør dette direkte ulovlig Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 mener det var snakk om det på siemens mobiler...? he he... ja ja.. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 på nokia 6230 går det ant å slå av lyden i kamera meny.... trodde ikke det var lov jeg. Hvor har du dette fra? Er da ingenting i Norsk lov som gjør dette direkte ulovlig Nope, ikke direkte, men om du skulle forville deg inn på en nudiststrand, er du nødt til å lege vekk kameraet. Og hvis du allikevel vil ha noen grisebilder får du hvertfall ikke tatt det med mobben pga kameralyden. Litt dum post, kanskje... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 på nokia 6230 går det ant å slå av lyden i kamera meny.... trodde ikke det var lov jeg. Hvor har du dette fra? Er da ingenting i Norsk lov som gjør dette direkte ulovlig Nope, ikke direkte, men om du skulle forville deg inn på en nudiststrand, er du nødt til å lege vekk kameraet. Og hvis du allikevel vil ha noen grisebilder får du hvertfall ikke tatt det med mobben pga kameralyden. Litt dum post, kanskje... Ikke indirekte heller. Lokale regler kan jo si mye annet. De kan jo også si at du ikke har lov å ha på deg klær på nudiststranda heller, mens norsk lov sier det motsatte om offentlige plasser. I andre land kan det derimot være ulovlig med kameralyd. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Er det ikke slik at garantien på telefonen forsvinner hvis man oppgraderer firmwaren på den ? Går det an å oppdatere firmwaren gjenneom bluetooth ? Garanti forsvinner ved å benytte SE sin egen og anbefalte oppdateringstjeneste? Overhodet ikke. Går ikke ann å oppgradere via BT. Man kan kun gjøre dette med synkstasjon. Og uansett: hva skal man med garanti når man har reklamasjonsrett? Har du tenkt å levere inn telefonen i et annet EU/EØS land om det skjer noe med den? Hvis ikke er garantien verdiløs. Så du sier at hvis telefonen min plutselig går sund nå, å levere jeg den, å da bruker jeg reklamasjonsretten, og IKKE garantien ? Endret 21. april 2005 av Zer0z Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Så du sier at hvis telefonen min plutselig går sund nå, å levere jeg den, å da bruker jeg reklamasjonsretten, og IKKE garantien ? Altså, hvis en vare du kjøper går istykker innenfor forventet levealder grunnet en fabrikasjonsfeil har du ifølge norsk lov krav på å få denne mangelen rettet. Du kan altså reklamere til selger og be om at han reparerer den. En garanti gir deg rettigheter utover det du allerede er sikret gjennom loven. Dette kan være gratis reparasjon utover forventet levetid (som er 5år for mobiler) eller mulighet for å levere den til reparasjon i andre land (Dette er eneste garantien mobilprodusentene gir i Norge per dags dato). Så ja, du bruker reklamasjonsretten og ikke garantien. Samme er det om du skrur opp din telefon, bytter halve innholdet og skrur den sammen igjen. Garantien har gått føyken, men om telefonen går i stykker og dette ikke har noen forbindelse med dine arbeider på den har du krav på å få den reparert uten kostnad. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hvis jeg kjører på med en MP3-fil og prøver å ta bilde; stopper den musikken, spiller den forferdelige flystyrt-lyden og starter MP3'en fra der den stoppet igjen. Har SE K700i. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 I andre land kan det derimot være ulovlig med kameralyd. Jaha? I så fall, hvilke land har en sånn lov? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 I andre land kan det derimot være ulovlig med kameralyd. Jaha? I så fall, hvilke land har en sånn lov? Mente selvfølgelig omvendt. At det var ulovlig UTEN kameralyd. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 En annen viktig faktor i diskusjonen er at mange fabrikker har begynt å ilegge restriksjoner på mobilkameraer og ønsker slike mobiler --> Ut. Men hvis de vet at mobilene i det minste lager lyd så er faren straks litt mindre. Men det blir en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 En gratis og enklere metode enn den trådstarteren kom med, kan jo være å ringe kontofon, for å så ta bilde mens "samtalen" fortsatt pågår. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 En gratis og enklere metode enn den trådstarteren kom med, kan jo være å ringe kontofon, for å så ta bilde mens "samtalen" fortsatt pågår. Det var det jeg sa jo... ta bilde mens man er inne i en samtale..... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ja, men når man ringer kontofon er det gratis i tillegg, så kan man ringe når som helst. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 På min 6630 lager telefon ikke kameralyd når jeg har den på lydløs. Prøvde ut trådstarter sin metode med å la en mp3 fil kjøre mens jeg tok bilde, men kameralyden kom alikevel. Vet ikke om dette er endret på i nyere FWer, men jeg tror ikke det. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 På min 6630 lager telefon ikke kameralyd når jeg har den på lydløs. Prøvde ut trådstarter sin metode med å la en mp3 fil kjøre mens jeg tok bilde, men kameralyden kom alikevel. Vet ikke om dette er endret på i nyere FWer, men jeg tror ikke det. Det med MP3 funka på 6260`n min..... Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 JEg har k500i <-- Noen som veit om det går ann og fjerne kamera lyden derifra da? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 En gratis og enklere metode enn den trådstarteren kom med, kan jo være å ringe kontofon, for å så ta bilde mens "samtalen" fortsatt pågår. Altså.. hva med folk som har abonement da? verre med oss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå