Eirik-h Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Broren min har akkurat fått seg SE K700i. Så fortalte jeg at det ikke var mulig å fjerne kameralyden. Han isisterte på at han klarte å finne en måte. Jaggu klarte han det. Det er en relativt tungvinn måte men. Han tok å ringte til K700i med hustelefonen. I samtalen tok han et bilde uten den fæle kameralyden. Han tenkte seg fram til at hvis høyttaleren er i bruk så fjernes lyden. Måten er tungvinn, men det er mulig da.... Så tenkte jeg å prøve det på en Symbian mobil siden den kan multi-taske.(Kjøre fler programmer samtidig) Så jeg satt på MP3 spilleren, gikk ut i menyen og inn på kamera. Kameralyden ble borte på min 6260 også. Dette er en tungvinn måte men.... tenkte jeg bare skulle gjøre folk klar over at det går. Jeg ble imponert over han når han fant en måte jeg.... Lenke til kommentar
duottar Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hva med å sette telefonen på stille modus. Funker greit her. "lydløs" Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hva med å sette telefonen på stille modus. Funker greit her. "lydløs" Funker desverre bare på K700i med gammel firmware, som din. Lenke til kommentar
duottar Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hva med å sette telefonen på stille modus. Funker greit her. "lydløs" Funker desverre bare på K700i med gammel firmware, som din. er det noe bra å hente med ny fw? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hva med å sette telefonen på stille modus. Funker greit her. "lydløs" Funker desverre bare på K700i med gammel firmware, som din. er det noe bra å hente med ny fw? Ligger noe smårusk i den gamle FW som plutselig kan få telefonen din til å gjøre rare ting. De fleste vil nok aldri oppleve noe av det, mens andre kn få noen problemer etterhvert. med de første versjonene hadde også telefonen veldig dårlig batteritid i forhold til med den nye. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Dårlig bruk av emnefeltet. Les dette angående emnefeltet Jeg rettet dette for deg, denne gang. Prøv å bruke mest mulig ord, istedenfor minst mulig. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ligger noe smårusk i den gamle FW som plutselig kan få telefonen din til å gjøre rare ting. Haha, måtta bare le av den setningen Må gå og legge meg snart, du fikk det til å høres så morsomt ut... On-Topic: Hvis man skal snikfotografere på feks. stranda, så tror jeg det blir litt "misstenkelig" når man setter på mp3 spilleren for å ta bilder! Klart lyden er irriterende, men noe må man leve med. Er jo noen (husker ikke hvem) som fjerner lyden gjennom en oppgradering, mot betaling da seff. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Er jo noen (husker ikke hvem) som fjerner lyden gjennom en oppgradering, mot betaling da seff. Jeg gjorde ihvertfall det.. kjører siste fw og kan sette tlf. på stille og kamera-lyden er borte. Den største fordelen med siste fw er at man kan søke i kontaktlisten med flere tegn. Jeg tror K700i er den tlf. jeg har vært absolutt mest fornøyd med.. perfekt str., super skjerm, bra talekvalitet samt nydelig design og meny-system. Jeg kommer til å selge den nå snart pga K750i, men hvis den er like god som K700i i tillegg til at den har støtte for minnekort og har så bra kamera så er nok det en tlf. jeg kommer til å slå meg til ro med en god stund fremover. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 FW R2AL029 - JBenchmark1: 2550 (R2AE033 2129) - Jbenchmark2: 130 (R2AE033 125) - faster overall system operation (menu, java) - better reception/ voice quality - Picture preview (e.g. scrolling through the picture folder) is noticably faster. - faster transfer using infrared/ cable/ blutooth - increase in battery life on standby and usage - slightly better camera picture quality - NO camera sound on BOTH camera and camcorder mode - time and date font and color seem to change slightly - use AMR sound with caller id , alarm signal and as Ringtones - media player now supports apple MP4 format - MP4 format can NOW also be used to add to contact, alarm signal and as Ringtone. Orginaltråden på Esato forumet -> link. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Vel,spørs om dette hjlper for oss som vil ta diskré bilder. Vil lyden forsvinne hvis man har på headsett, eller vil lyden komme opp i headsettet da? I såfall ville det vært sinnsykt teit Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Vil lyden forsvinne hvis man har på headsett, eller vil lyden komme opp i headsettet da? Lyden forsvinner ikke når man har headset, den kommer fortsatt fra mobilen. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Eirik-h snakker om sin N6260, og det er jo genialt fremgangsmåte, jeg syns det var smart oppfinnelse Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hmm.. Etter en SoftWareoppgradering på min 7600 har også alternativet "kameralyd" forsvunnet fra innstillingene Kjipt da, men jeg tenkte å prøve den metoden din *hente mobil fra lat bror som bruker den som mp3-spiller* Nope, funka ikke.. Kjipt da.. Kameralyden på Nokia er heldigvis ikke like skarp og irriterende som på SE og Siemens Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 *hente mobil fra lat bror som bruker den som mp3-spiller* *sjokk* Lat, jeg? Du sårer meg, broder. Kameralyden på Nokia er heldigvis ikke like skarp og irriterende som på SE og Siemens Jojo. Lite å si på det. Er jo klare fordeler ved å ikke ha kameralyden. Men om man skal være diskré er det jo ikke så greit å ha på mp3spiller. Gir ingen fordeler om du sitter på bussen og ser en morsom bil ved siden av og vil ta bilde, men unngå å vekke oppsikt. Heller greiere med kameralyden enn rammstein da Bare lurer på en ting angående kameralyden på K700i. Er den en sånn .wavlyd telefonen laster opp hver gang du tar bilde og gjør at telefonen knipser to sek etter at du har trykket? Og er det sant at den forsvinner om man setter telefonen på lydløs? Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Bare gå inn på profiler, sett den på møte, så er det bare å knipse så mye du vil-lydløst! Ganske enkelt! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Fungerer ikke å sette telefonen på møte lenger. Det var kun de første programvareversjonene. Telefonen tar bilde litt etter at du har trykket av helt andre grunner enn at den må laste inn en lyd. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Det vekker litt mindre oppsikt når du hører på MP3 enn når den fæle lyden kommer.... Men hvofor ikke bare ta opp en lyd... ta opp ingenting... bare ta opp i noen sekunder med ingenting... sjekke om det funker.... det vekker ikke oppsikt da.... Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Den "oppfinnelsen" funka desverre ikke her heller. Musikken stoppa opp og den stygge kameralyden kom fram. Er det ikke slik at garantien på telefonen forsvinner hvis man oppgraderer firmwaren på den ? Går det an å oppdatere firmwaren gjenneom bluetooth ? Endret 21. april 2005 av Zer0z Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er det ikke slik at garantien på telefonen forsvinner hvis man oppgraderer firmwaren på den ? Går det an å oppdatere firmwaren gjenneom bluetooth ? Garanti forsvinner ved å benytte SE sin egen og anbefalte oppdateringstjeneste? Overhodet ikke. Går ikke ann å oppgradere via BT. Man kan kun gjøre dette med synkstasjon. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er det ikke slik at garantien på telefonen forsvinner hvis man oppgraderer firmwaren på den ? Går det an å oppdatere firmwaren gjenneom bluetooth ? Garanti forsvinner ved å benytte SE sin egen og anbefalte oppdateringstjeneste? Overhodet ikke. Går ikke ann å oppgradere via BT. Man kan kun gjøre dette med synkstasjon. Og uansett: hva skal man med garanti når man har reklamasjonsrett? Har du tenkt å levere inn telefonen i et annet EU/EØS land om det skjer noe med den? Hvis ikke er garantien verdiløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå