dehlen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Føler meg smådum nå. Har en ATA harddisk og trodde foreldrene min hadde et Radeon X800XT AGP skjermkort jeg kunne bruke, og derfor bestilte jeg CPU, minne og hovedkort i s754. Vel, bestillingen ble levert til posten i dag (av komplett), og da jeg kom hjem til mine foreldre for å rappe kortet, så fant jeg ut at det var PCI-E! Ack, så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Legge til 1400-1500kr og kjøpe meg et 9800Pro kort? Returnere pakka og satse på s939? Men i tilfellet må jeg også ha ny HD og PSU. Crap. Frustrert. Noen som ser lyset? Endret 19. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Returner pakka å sats på s939. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Føler meg smådum nå. Har en ATA harddisk og trodde foreldrene min hadde et Radeon X800XT AGP skjermkort jeg kunne bruke, og derfor bestilte jeg CPU, minne og hovedkort i s754. Vel, bestillingen ble levert til posten i dag (av komplett), og da jeg kom hjem til mine foreldre for å rappe kortet, så fant jeg ut at det var PCI-E! Ack, så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Legge til 1400-1500kr og kjøpe meg et 9800Pro kort? Returnere pakka og satse på s939? Men i tilfellet må jeg også ha ny HD og PSU. Crap. Frustrert. Noen som ser lyset? kjøp s939 og fortsett å bruk ata disken frem til du kjøper en s-ata disk. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hvorfor må du da ha ny psu og hdd. Det finnes da nok av hovedkort som støtter både s939 og som har ATA kontroller, eller er det bare meg som er helt lost. I tillegg hvor mye ekstra strøm kan ett s939 system trekke i forhold til s754 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Først og fremst synes jeg at du skal finne på en bedre emnetittel... Siden du er ny her skal jeg prøve å hjelpe deg med det. Neste gang håper jeg du velger en tittel som beskriver problemet. Da vet folk om de skal lese posten din eller ikke. Geir Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Bytt hovedkortet i et s754 med _PCI-E_ da? Bruk angrefristen hos komplett. Den skal være på fjorten dager afaik. Edit: PCI-E , ikke AGP. My bad Endret 19. april 2005 av Tacritan Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) 754 klarer seg fint 10-12 mnd. til, da går man over til AMD socket M2...... http://www.computerbb.org/about1537.html Endret 19. april 2005 av jarmo Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Et lite forslag. Skjermkort : PowerColor RadeonX850XT 256MB GDDR3 PCIe 3950.- Cpu : AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED 1295.- HK : Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 1295.- Minne : PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel 1695.- Et litt over gjenomsnittet maskin kanskje men ikke topp of the line. Lenke til kommentar
dehlen Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Bytt hovedkortet i et s754 med _PCI-E_ da? Ikke så dumt, visste ikke det fantes. Eneste ulempen er at jeg ikke lenger kan bytte ut mitt Geeforce TI200 med mine foreldres skjermkort, men da kan jeg evt kjøpe et rimeligere PCI-E kort til dem (de surfer jo bare på nettet med PC'en) og ta deres. Alternativ 1: MSI NEO3 FSR 799,- Alternativt kan jeg kjøpe et s939 hovedkort med støtte for ATA. Dette vil nok koste mer enn forrige alternativ, men er mer fremtidsrettet. Eneste jeg lurer på her er om jeg kan bruke min gamle PSU. Den har vel da en 20-pins kontakt, men det finnes kanskje overgang til 24? Alternativ 2 (eneste s939 jeg fant med ATA-støtte på komplett): EPoX EP-9NPAJ 929,- Alternativ 2 ser jo helt klart best ut, spesielt dersom jeg kan bruke min gamle PSU. Hmm, hvor mye trenger jeg å spytte i for et ok "desktop-skjermkort" for mine foreldre? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Først skal du vite at jeg tviler på at det noen hovedkort i dag, som ikke har støtte for ATA. Hvordan skal de ellers kunne koble til CD-rom, DVD-brennere etc. Eller har du blandet noen utrykk her? Og det finnes PCI-e til både s754 og s939. Hvilken plattform du velger bør du basere på hvordan CPU du har lyst på. Siden du har kjøpt 754-CPU, så er vel det greieste valget. Ellers så er jo 3500+ på s939 er veldig fin ytelse/pris CPU. Uansett så synes jeg du burde ta i bruk skjermkortet ditt og tilpasse de andre delene etter det. Så en retur er ikke dumt. Koster litt i frakt, men det er det verdt. Endret 20. april 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hva med dette hovedkortet? retuner det du fikk fra komplett som ikke passer og kjøp et nytt, blir billigst så sparer du resten av pengene og kjøper et helt nytt system når du har behov for det. Lenke til kommentar
dehlen Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Først skal du vite at jeg tviler på at det noen hovedkort i dag, som ikke har støtte for ATA. Hvordan skal de ellers kunne koble til CD-rom, DVD-brennere etc.Eller har du blandet noen utrykk her? Og det finnes PCI-e til både s754 og s939. Hvilken plattform du velger bør du basere på hvordan CPU du har lyst på. Siden du har kjøpt 754-CPU, så er vel det greieste valget. Ellers så er jo 3500+ på s939 er veldig fin ytelse/pris CPU. Kanskje jeg har misforstått litt angående ATA/SATA. Alle s939-kortene støtter SATA, men betyr det at de også støtter en ATA HD? Har jo funnet noen kort det stod ATA/SATA på, så da antok jeg at SATA ikke betød at ATA funket. Noen som kan klargjøre? Siden jeg ikke har hentet pakken fra posten enda kan jeg like så godt returnere hele greia. Da velger jeg å gå for s939 i tilfellet. Er litt dyrere, men da finnes det i hvert fall en mikroskopisk sjanse for at det kan benyttes til neste oppgradering. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Ja, da har du misforstått. Når det står ATA/SATA betyr det at kortet både har ATA og SATA. Så da er det ingenting å bekymre seg for. Som regel er det 2 ATA portet på hovedkortene. Det betyr at du har plass til 4 enheter. Antall SATA enheter varierer mellom 4-8. Det er ikke alltid så greit Endret 20. april 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Skal du stjele skjermkortet til foreldrene dine, og bruke 14-1500 på ett erstatningskort til dem, så ihvertfall vær snill nok til å gi dem ett 6600GT kort, koster ned mot 1500,- og yter bedre enn 9800 pro (som du vel ikke får på PCI-E?) Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Eller så kan du kjøpe ett Pci kort til dem:P Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Du kan f.eks bytte inn ditt hovedkort til dette : Asus K8N4-E Deluxe Socket 754 1005.- Det er nforce 4 med støtte for PCIe Så kan du heller kjøpe ett billig PCIe skjermkort til foreldrene dine... Er bare ett tips hvis du ikke vil knote så altfor mye... Club3D GeForce 6200 128MB Skjermkort 742.- Det er ett helt greit "surfekort" til foreldrene dine. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det går greitt å bruke et PCI kort, som RegRot sier. Det vil bli det billigste. Har noen slike kort liggende og slenge rundt forbi selv. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå