TkaPower Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hei driver og leker meg med w03sbs men skal legge inn 3 vbs prog som alle som loger seg på dommen skal få aktivert har sett under starup script for domain men for det ikke lagt inn der for feil mld noen tips folkens Lenke til kommentar
Haii Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hvis jeg ikke tar feil så hører dette her til programmering forumet? tror du får mer hjelp der *mener ikke å vær frekk* Lenke til kommentar
TkaPower Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Hvis jeg ikke tar feil så hører dette her til programmering forumet? tror du får mer hjelp der *mener ikke å vær frekk* nja tror da ikke det Altså servere ---> gpo ---> policy som skal kjøre policyn som skal kjøre er da ett vbs script noe da man setter opp i wo3 server under security........ dette vet jeg da men for feilmld da jeg skal legge inn fila under win startup and logon Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hvfr ik skrv hle rd og setningr? :-) Jeg antar at w03sbs er Windows 2003 SBS? Og du prøver å legge inn tre loginscripts i Domain Default Policy og det gir feil melding? Eventuelt en feilmelding? Min anbefaling er å la Domain Default Policy være helt i fred. Den påvirker absolutt alle maskiner og brukere i domenet, inkludert Domain Admins og systemkontoer. Her har Microsoft servert oss en brilliant mulighet til å låse oss selv ute fra domenet på gullfat. Tusen takk Microsoft. Ikke at det er umulig å redde, men det er utrolig lett å gi seg selv en ufrivillig allnighter. Hater sånt. Lag en egen OU for brukerne og flytt brukerne dit. Lag en ny GPO på OU'en og sett loginscriptene der. Slik blir Domain Admin, systemkontoer og servicekontoer skånet fra eventuelle fuckups og du kan herje friere. Dessuten vet vi at det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå