Carnifex Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 uansett hvem av de to som får best ytelse, så håper jeg for min del at i alle fall ati klarer å fremdeles holde wattforbuk og varme på samme lave nivå som de har hatt på de to siste chipene sine. ytelsen blir nok ikke så stor forskjell på i det lange løp Ehem.. X850XT PE sier jeg da bare.. Bruker mer strøm enn 6800 Ultra på load. Det toget har vel gått vil jeg tro. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 At ATi har begynt å komme med to-slot kjøleløsninger er vel et tegn det og... Når grafikkbrikkene blir mer og mer komplekse, og får flere transistorer så er ikke det posistivt for effektforbruket (ryktene sier over 300 mil på R520, NV40 har 220 mil) uansett hvem av de to som får best ytelse, så håper jeg for min del at i alle fall ati klarer å fremdeles holde wattforbuk og varme på samme lave nivå som de har hatt på de to siste chipene sine Hvilket lavt nivå er et du tenker på? Det kortet som trekker mest strøm under load idag er jo faktisk X850XT PE... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 uansett hvem av de to som får best ytelse, så håper jeg for min del at i alle fall ati klarer å fremdeles holde wattforbuk og varme på samme lave nivå som de har hatt på de to siste chipene sine. Det der stusset jeg også på. Er det virkelig noen som mener at bortimot eller over 100W er lite? Det er faktisk 4 ganger så mye som loddebolten min (!). Ikke at Nvidia er så mye bedre. Jeg mener begge er like ille. Grafikkort burde brukt max 10W og ikke 100W hvis jeg skulle kalt det for et lavt nivå. Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Vel...da er vel ikke DETTE gode nyheter. 225W!!!? Lukter vannkjøling lang vei. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Vel...da er vel ikke DETTE gode nyheter. 225W!!!? Lukter vannkjøling lang vei. Får håpe at det ikkje kjem til å kreva så mykje strøm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Vel...da er vel ikke DETTE gode nyheter. 225W!!!? Lukter vannkjøling lang vei. Selv i dag unngår jeg toppmodellene på grunn av varme. Hvis det ikke er nok med 150W for neste generasjons toppmodeller så frykter jeg at jeg må ned fra mellommodellene til billigmodellene for å få passe lav varmeutvikling. Eller kanskje det lønner seg å gå helt over til spilling fra bærbar PC.. Det meste går jo så det suser på 1280x1024 likevel. (I motsetnign til for 2-4 år siden da man måtte ha det råeste for å få brukbar flyt i 1024x768 selv om spillene var mye enklere den gangen) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Shit, om det stemmer at G70 trenger såpass mye juice så ser det ille ut. Kan vel med det samme lage minikjøkken av pcen og bruke gpu som kokeplate Da gjenstår det bare å finne ut hvor mye Ati sine kort kommer til å trenge. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Ser ut som både ATi og nVidia kommer med neste brikke i juni... Two industry insider sources revealed that both ATI and NVIDIA have plans to unveil their latest graphics solutions at Computex this year, which usually takes place around the beginning of June. Computex is the largest hardware tradeshow, globally. http://www.cooltechzone.com/index.php?opti...sk=view&id=1224 Blir spennende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå