batti64 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hei.. Lurer på om det fins noen program som rekner ut hvor mye watt du bruker? Har kun en 350 watts psu og har et 6800 ultra og lurer på om psu-en blir for svak vis jeg skal koble til noen neon lys? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Dersom alt funker bra så langt er det nok ikke noe problem med litt lys, de trekker fint lite! Lenke til kommentar
tgeir84 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Hei, Vel, for å si det slikt. En gjylden regel for psu og bruk av W er det at man skal helst aldri bruke 60% av antall W psuèn er. Dvs, hvis du har en psu på 350W bør du ikke bruke noe særligt mer enn 210W,mht stabiliteten av systemet og levetid på psu. Ikke akkurat det du spurte etter,men håper det hjalp på litt. /mvh Torgeir Endret 19. april 2005 av tgeir84 Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Da kan jeg svare (eller gjør jeg det) på det andre; for å finne ut om du har nok power i psuen din er du simpelten nødt til å regne ut komponent for komponent etter spesifikasjoner fra produsent. En lignende diskusjon er å finne i denne tråden. Jeg har et innlegg på side nr to der jeg har beregnet mitt strømforbruk, der jeg i hovedsak hentet måltall fra produsentenes specs, pluss en annen side. Litt jobb, men nyttig å vite i andre kontekster også, som f.x. når du skal beregne hvilken luftflyt du trenger for å holde x grader i kabinettet (for dette går an å regne på - se her.) mvh. Endret 20. april 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 du kan jo finne fram multimeteret og begynne å måle og regne dA:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå