Gå til innhold

Nero+lage cd-rom som funker som videocd og datacd

Anbefalte innlegg

(Mulig denne er feilpostet)

Hei, jeg har laget en flashpresentasjon med et slideshow av bilder i flash.

Denne skal ses med flash på en pc.

Jeg har så konventert den til AVI slik den senere kan gjøres om til mpeg i en eller annen form.

Jeg ønsker å ha det slik som noen musikk-cd'er som fungere som cd-rom funker.

Hiver man den i cd'romen på pc'en, dukker flashen opp og det som kan og skal vises hvis en bruker pc'en til presentasjon.

Men jeg ønsker også at den skal funke når en putter den i en dvd'spiller, da vil jeg at det skal være videofilen som benyttes.(jeg erstatter musikken på musikkcd'rom med video, (flash som datafil for pc, en eller annet vcd eller dvd til dvdspiller))

Kult hvis jeg kunne få flashen til å starte automatisk når den puttes i cd-rom på en pc også.

Cd'en må være vanlig cd-r. Har ikke dvd-brenner. Videoformatet bør være i så god kvalitet som mulig samt funke på et stort antall dvd-spillere. vcd har lav oppløsning, svcd var ikke så utbredt og jeg ser at minidvd, som fungerer som vanlig dvd, bare den ikke brennes på dvd-cd, og hvor jeg må ha program til å lage vobfiler og sånt.

Cd'en bør funke på pc samt mac, samt dvdspillere.

Noe uklart? spør. formulerer meg nok dårlig idag...

tror svcd ikke kan være multisession.

Kanskje jeg må brenne datacd'en som multisesssion, så på en eller annen måte få svcd'en og på.. Hvordan?

Hvilket format? Hybrid, iso, udf? På cd-rom?

Vet dere hvordan jeg kan få til det jeg ønsker? Kanskje lage flere partisjoner eller noe. Videocd på ene, og datacd på andre?

Setter pris på innspill og fremgangsmåte hvis noen vet hva som skal til eller som kan hjelpe meg med det.

Moderator: Flytt post hvis det hjelper:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...