Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Unormalt høy cpu-temp 2

Anbefalte innlegg

I denne tråden skrev jeg om mine problemer med alt for høye temperaturer på min Athlon XP 2400+. Fikk mange gode forslag til løsning, og har prøvd alle. Men min stakkars Athlon er forsatt like heit. Rett etter at jeg har startet windows er temperaturen på rundt 50 grader. Etter 5 minutt er den 70 og fortsatt stigende. Kan høre at cpu-vifta jobben som en hest der inne, uten at det ser ut til å hjelpe. Det hjelper heller ikke om jeg kjører den med åpent kabinett.

Noen som har forslag til hva som kan være problemet? Kan det være noe software/driver relatert? Eller er cpu rett og slett defekt?

Dette har jeg prøvd:

-Skiftet kjøler+pasta

-Skiftet PSU

-Til og med skiftet hk og flashet med siste bios versjon.

All hjelp er velkommen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har en formening om hva som kan være galt?

Har innstallert programmet "cooler xp," og dette klarer å holde temperaturen i sjakk. Når dette er aktivert ligger temperaturen på rundt 50 grader idle, men det bruker jo så mye cpu krefter at jeg ikke kan bruke det konstant. Med en gang jeg deaktiverer det begynner temperaturen å stige.

Lenke til kommentar

Har cpu usage på 0%, men prosessoren utvikler like mye varme. Har ikke sett at den har noen bøyde pinner, men har heller ikke sett spesielt etter dette. falt i hvert fall lett på plass i sokkelen. Skal sjekke dette en gang til.

Edit:Temperaturen stiger jevnt til noen og 70 grader, når den når denne tempen har jeg skrudd av maskinen så ikke cpu skal ta skade. Har ikke ustabilitet eller noe.

Endret av idjut2
Lenke til kommentar

Har gjort det, har skiftet kjøler og pasta...

Vifta jeg har på cpu fikk jeg med en Sempron 2600+ som jeg kjøpte. Den kjører på 4-5000 rpm. Har ikke andre vifter i kabinettet, men kabinett tempen ligger bare på 30 grader, så tror ikke luftgjennomstrømningen er problemet her. Dessuten hjelper det ikke å kjøre med åpen kabinett.

Endret av idjut2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...