Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny A64

Anbefalte innlegg

Hei!

Har diverse stabilitetsproblemer med min nye 939 A64.

Maskinen fungerte fint i ca 1 måned etter at jeg fikk den, så begynte problemene.

Først begynte den å låse seg i spill og i windows. (Virket spesielt som den klikket hvis det ble spilt musikk, den kunne være bra i mange dager så lenge ikke musikk eller musikk fra spill ble brukt).

Bildet frøs da helt og lyden skurret ett par sekunder, eller gikk i loop ett par sekunder, før maskinen restartet seg.

Maskinen har også begynt å fryse fullstendig noen ganger hvis jeg brenner en DVD. Denne skjer 2-3 sekunder etter at jeg har trykket på "done" i nero, og DVD platen kommer ut. Maskina klikker ikke hvis jeg tar ut plata uten å trykke på "done" i nero. Jeg må da bruke reset knappen for å restarte.

Nå har også maskina begynt å klikke når jeg går ut av SWAT4. Får da opp en feilmelding som ikke sier stort fra motoren til SWAT, før jeg får IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, som er den første feilmeldingen jeg har fått som det er noe å gå etter..

Har nå prøvd den nye Nvidia driveren, nyeste Omega driveren samt flashet bios på hovedkort til nyeste versjon.

Har også prøvd å kjøre memtest+ ett par ganger uten å finne noe feil.

Noen som kan ha noen ide om hva som er feil, eventuellt hva jeg kan prøve?

Litt mer om maskinvaren:

MSI K8N NEO4 Platinum Hovedkort S939

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns

Strømforsyning er en eldre Enermax, husker ikke om den er 480/520 eller 540W.

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 (2X)

Hvis det skulle være noe jeg har utelatt så bare spørr..

Takker på forhånd for hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...