_techz_ Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Men er litt i tvil om hva en bør velge.. Har en Amd nå og er veldig fornøyd med den, men nå ettersom jeg har planer om litt overclocking med vannkjøling kjøper jeg en p4. Valget står mellom 2.0ghz eller 2.26ghz Prismessig nå så ser det ut som P4 2.0 GHz Boxed PC400 til rundt 2000,- spenn er den beste løsningen, men nå har ikke jeg så veldig stor peiling på Intels cpu ettersom jeg alltid har hatt Amd før og har heller ikke klart å finne noen sider som kjører en test mellom disse to :/ 700,- fra eller til 2.26ghz er ikke så farlig egentlig, men vil nødig sløse pengene mine om det ikke spiller så stor rolle.. Videre så tenker jeg på et Asus kort, men er også litt i tvil her. Asus P4T533-RAID Hovedkort S478/533 mhz -> (Vil dette fungere fint på både 2.0 og 2.26 cpu'en?) ser ut som den beste løsningen, men nå har jeg aldri hatt et asus HK før, og vet ikke hvordan det presterer ved overklokking.. (har planer om å overklokke ganske mye uansett om det blir 2.0 eller 2.26 cpu'en. Ram.. Ja jeg har sett at de fleste kjøper corsair og er fornøyde med det så jeg tror jeg går for det.. 556 ddr corsair 2700 Men om det er noen som kan anbefale noe enda bedre er jeg åpen for forslag Er villig til å slenge inn en god del i rammen. ok.. håper noen erfarne Intel clockere kan hjelpe meg litt her, hadde satt pris på det Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hør her: INTEL PC400 = RAMBUS DITT hovedkort = RAMBUS med 533mhz FSB + Du kjøper DDR ram = Du har en brikke på 800 spenn som ikke passer noen steder. Bruk heller litt ekstra og kjøp deg den 2.26 INTEL CPUen Når det gjeller RDRAM 533 må du nok lete litt. bare IKKE KJØP DDR RAM!!!! Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 sånn overklokking, Intel CPUer er generelt fantastiske til å FSB overklokke. Husk at multiplierer låst. Noe som fjerner litt av morroa, og sikkerheten. FSB oveklokking kan resultere i skadet hardware, siden du ikke bar klokker prosessoren, men alt annet også f.eks diskettstasjonen din og skjermkortet og modemet/ISDN og nettverkskortet og lydkortet. Disse komponentene kan lett ta skade spesielt lydkort. Som oftes går det greit, men jeg har hørt skrekk historier. Lenke til kommentar
_techz_ Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 ok, jeg forventet faktisk å få et svar hvor leseren faktisk har tatt seg tid til å lese posten min, tenke gjennom den og så prøve å hjelpe med et intelligent svar.. Trenger ikke flamers som ikke har noe bedre å gjøre enn å irritere.. som du ser har jeg aldri spurt deg om hvordan man overklokker, jeg spør hvilken hardware som er best. [ Denne Melding var redigert av: _techz_ på 2002-07-07 16:54 ] Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg skal hjelpe deg litt jeg, men du sier jo at du liker AMD og de er nokk clocke vennlige de og til en bedre pris slik at du kan kjøpe litt mere ram. når det gjelder hovedkort hvis du enda bestemmer deg for p4 er asus et godt hovedkort til overclocking, jeg synes enda Abit er best. Bestemmer du deg for AMD ville jeg ha valgt følgende: Abit KX7A VIAKT333 AMD Athlon Xp 2100 (etter 2200 kom er denne satt noe sinnsykt ned) hvis du skal overclocke er det ikke lurt og kjøpe boxed versjonen. Crucial DDR ram 2700 bra nokk til overclocking og til en hyggelig pris også :smile: Da har du en god pc til en god pris, og da har du rå til litt case modding også :smile: Lenke til kommentar
_techz_ Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Blir nok en p4 og jeg har allerede et moda Full tower chieftec med vindu :wink: Lenke til kommentar
enter Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 16:44, [bZ]cy_demon skrev:Hør her: INTEL PC400 = RAMBUSDITT hovedkort = RAMBUS med 533mhz FSB +Du kjøper DDR ram = Du har en brikke på 800 spenn som ikke passer noen steder.Bruk heller litt ekstra og kjøp deg den 2.26 INTEL CPUen Når det gjeller RDRAM 533 må du nok lete litt.bare IKKE KJØP DDR RAM!!!! Her gis det råd det IKKE er lett å forstå. Til spørsmålet: Kjøp et hovedkort til DDR-RAM du. P4 PC400/PC533. Så kjøper du DDR-RAM/PC2700, - Samsung er bra. Jeg bruker Corsair, den har Samsungbrikker. Corsair XMS2700/XMS3000/XMS3200 får du hos Quad.no. Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Greit nokk det, da synes jeg det du har valgt er greit nokk det. Men ikke kjøp boxed versjonen hvis du skal overclocke, de er beregnet på standard innstillinger sånn at vifta kjøler ikke meget bra når du går litt opp i mhz-ghz hehe... Og 2.0 holder når du alikevel skal clocke, som sagt da har du penger til mere ram og det er noe man aldri få nokk av :smile: Asus er et greit kort til overclocking og så har de gode bios oppdateringer og god support. Jeg har crucial ram 2700 de er billigere og nokk gode til overclockin via fsb. Lenke til kommentar
_techz_ Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 så vidt jeg vet er det ikke mulig å få OEM av 2.26ghz, og folk prater om [email protected] ghz på bare cpu vifta..? Høres ikke akkurat ut some den clocker dårlig [ Denne Melding var redigert av: _techz_ på 2002-07-07 17:33 ] Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Du burde får all del kjøpe rdram. Det er skikkelig ram det. Når det gjelder det med boxed vifta. så går det ann å klokke mye på den..veldig mye. Men siden du skal ha vann kjøling, så kjøper du vel prosessor som ikke er boxed. Abit hovedkort er veldig bra, siden de har en sånn "agp fix" Den gjør sånn at agp'en ligger på 66 mhz hele tiden. Har selv et ABIT TH7 II RAID hk, og er veldig fornøyd med det. Fredrik Lenke til kommentar
_techz_ Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 jo det er nok den beste, men ettersom jeg skal eksperimentere litt og clocke ganske mye så er det litt kjipt å svi av så dyr ram :smile: Men det du sier er at om jeg ikke kan skaffe OEM på 2.26 ghz pc533 så bør jeg kjøpe 2ghz pc400? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå