Gå til innhold

noe lav frekvens

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har et problem med at høytalerene mine ikke klarer å spille de laveste frekvensene noe særlig godt, de forsvinner litt i al annen lyd iallfall! Jeg ville sagg pris på om de ble mer tydelig, utnytte lyden helt. Det jeg er usikker på er om det er forsterkeren som er for svak, eller om høytalerene rett og slett ikke er bra nok! Jeg håper det er det første.

Forsterkeren er en vanlig suroundforsterker fra sony, 5x100w

Høytalerene er fra infinity, SM255 på 10-300w, 4-8 Ohm

3 spørsmål:

Hva tror dere er årsaken til at de laveste frekvensene er litt utydlige?

Hva kunne jeg gjøre for å forbedre dette?

Spiller kabler og spikes en stor rolle?

en link forresten, høyttaler specs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann! Jeg har et problem med at høytalerene mine ikke klarer å spille de laveste frekvensene noe særlig godt, de forsvinner litt i al annen lyd iallfall! Jeg ville sagg pris på om de ble mer tydelig, utnytte lyden helt. Det jeg er usikker på er om det er forsterkeren som er for svak, eller om høytalerene rett og slett ikke er bra nok! Jeg håper det er det første.

Forsterkeren er en vanlig suroundforsterker fra sony, 5x100w

Høytalerene er fra infinity, SM255 på 10-300w, 4-8 Ohm

3 spørsmål:

en link forresten, høyttaler specs

kabler spiller stoor rolle, siden høytalerene er ganske store må du ha tjukke og gode høytalerkabler for att dei skal spille best mulig! spikes trur eg ikkje har så mye på det og si, dei fjerner vibrasjonane fra resten av huset...

Lenke til kommentar

Høyttalerne dine går ikke lavere enn 42hz,det er ikke spesielt dypt.Du vil nok få mye bedre og dypere bass med en bedre forsterker. Den Sonyen din er ikke egnet til å drive så store høyttalere som du har. Du sier at Sonyen er på 5*100 watt. Kjenner jeg Sony rett,så er de wattene oppgitt i 4ohm med bare 1 kanal i drift.Hvis jeg skal tippe hvor mange watt reciveren din er i reele RMS watt,så tror jeg 5*30 watt ikke er så langt fra sannheten.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hvilken forsterker anbefaler du/dere da? Ville evt. en effektforsterker gjøre noe forskjeld? Vil gjerne holde prisen noe lav selvfølgelig.. Men jeg hadde også tenkt å kjøte noen B&W (nautilus) senere en gang, kanskje jeg likegodt kunne skaffe en fet forsterker allerefe nå?

Lenke til kommentar
. Men jeg hadde også tenkt å kjøte noen B&W (nautilus) senere en gang, kanskje jeg likegodt kunne skaffe en fet forsterker allerefe nå?

du snakker om lav pris og nautilus i samme post , WOW

vell skal du bruke noe i den serien må du titte oppover i ampwerdenen , og da og i pris

så jeg tror du liksågodt kan finne deg en god forsterker i dag

her :

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hj...Forsterkere.htm

eller her :

http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=1,90

begge plassene har gode forsterkere , og eg ville regne med og legge i 20k+ hvist du tenker på og framtidig kjøpe deg b&W nautilis høytalere

Lenke til kommentar
Skal du ha forsterker til Nautilus må du høøøøyt opp i pris.Hvis reciveren din har "pre out" til fronthøyttalerne,så vil et billig og godt alternativ være en slik.

til en nautilus ville jeg satset på en til hver høyttaler ;)

ikke billige og være kar , med mindre man handler brukt , og fortsatt kan prisene være stive

Lenke til kommentar
Skal du ha forsterker til Nautilus må du høøøøyt opp i pris.Hvis reciveren din har "pre out" til fronthøyttalerne,så vil et billig og godt alternativ være en slik.

ikke billige og være kar , med mindre man handler brukt , og fortsatt kan prisene være stive

Jeg mente ikke at han skulle bruk den Naden til et par Nautilus,det ville vært en "skam".

Jeg mente han skulle bruke Naden på de høyttalerne han har nå.

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke at han skulle bruk den Naden til et par Nautilus,det ville vært en "skam".

Jeg mente han skulle bruke Naden på de høyttalerne han har nå.

åååååjaa , hørtes mer fornuftig ut ;)

Lenke til kommentar
3 spørsmål:

1) Jeg tror romdimensjonene kan skyldes. Hvordan er rommet utformet, og hvor er høyttalere plassert og lytteposisjon? Lite/stort rom?

2) Flytte høyttalere eller lytteposisjon, evt. slå ned den ene veggen.

3) Ja

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...