DJ_DiABlo Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en Seagate Barracuda 7200rmp 250GB SATA 8Mb. Ncq, Satt den i maskinen å formaterte den med partition magic 7. når jeg hadde restartet maskinen får jeg ikkje opp noen av diskene, og når jeg restarter igjen kommer det opp en melding om at den ikkje finner system disken... Min PC: Hovedkort: MSI K7N2 delta 2 platinum Prossessor: Amd athlon xp 2600 Mhz Minne: 512mb Disker: Ide1: Master: ibm 20,5GB Slave: Seagate Barracuda 7200rmp 160GB ATA 8Mb Ide2: Master: Lg dvd spiller Slave: Nec 2500A SATA1: Seagate Barracuda 7200rmp 250GB SATA 8Mb. Ncq Usb\firewire: Western Digital 40GB Ata. Er det noen som kan hjelpe??? Endret 19. april 2005 av DJ_DiABlo Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Du har vel satt i bios at den ikke skal boote opp fra s-ata disken? og sjekket at du ikke formatere alle diskene når du holdt på med partion magic? evnt ta ut s-ata disken og se om det går da. Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Du har vel satt i bios at den ikke skal boote opp fra s-ata disken? og sjekket at du ikke formatere alle diskene når du holdt på med partion magic? evnt ta ut s-ata disken og se om det går da. Hei! Det har jeg ikkje... Formaterte bare sata disken... brukt programmet en del... Ja har tatt ut sata disken, og han trøbler litt tilog begynne med... men resette 2-3 ganger fungerer det fint uten sata... men vil jo ha den til å fungere... Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Du har vel satt i bios at den ikke skal boote opp fra s-ata disken? og sjekket at du ikke formatere alle diskene når du holdt på med partion magic? evnt ta ut s-ata disken og se om det går da. Hei! Det har jeg ikkje... Formaterte bare sata disken... brukt programmet en del... Ja har tatt ut sata disken, og han trøbler litt tilog begynne med... men resette 2-3 ganger fungerer det fint uten sata... men vil jo ha den til å fungere... Lenke til kommentar
n0ob Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 nå er ikke jeg 110% sikker, men jeg mener å ha hørt noe om at windows(går ut ifra at du bruker det) ikke takler harddisker større enn 127GB(eller noe i nærheten), for å fikse dette måtte du vistnok fikse litt i registret. det er sikkert bare å google litt. Lenke til kommentar
entonic Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 det står i sticky oppe i denne kategorien. Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 nå er ikke jeg 110% sikker, men jeg mener å ha hørt noe om at windows(går ut ifra at du bruker det) ikke takler harddisker større enn 127GB(eller noe i nærheten), for å fikse dette måtte du vistnok fikse litt i registret.det er sikkert bare å google litt. dette er ikke noe problem... Alt sånnt fungerer no... (Bruker både Win xp pro og Linux... ) Nå har jeg bare problemer med å få sataen til system disk... Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Okay? Og hvor starter problemet da? Når opplever du problemet liksom? Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 det kommer opp en liste med diskene på maskinen... så søker den på kontroller kortet, og etter det kommer det opp at det mangler system disk... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Skal du legge inn win på den nye disken? Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 nei.. har brukt Norton ghost til å ghoste innpå dra den gamle disken... Lenke til kommentar
holvik Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Sjekk i bios at du booter fra rett disk. Har du installert s-ata drivere ? Dette kan vere nødvendig med mange hovedkort. Mulig du må installere Windows fra grunnen av og ha s-ata drivere klar på diskett. Trykke F6 under installasjonen o.s.v. Dette står detaljert beskrevet i sticky som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå