Breivik. Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hei Har problemer med deling av min eksterne harddisk. Det kommer opp feilmelding hver gang jeg prøver å få tilgang til den fra andre pc'er på nettverket. Feilmeldingen er som følger: "\\Ragnar\Jan Erik er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av denne serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Serveren har ikke nok lagringsplass til at denne kommandoen kan utføres" Jeg har jo delt harddisken! Hvorfor kommer denne feilmeldingen opp da? Og hva menes med at serveren ikke har nok lagringsplass? Jeg har jo ikke noe server. Håper at dere kan hjelpe meg. Er veldig takknemlig for alle svar Mvh Jan Erik Breivik Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Får du tilgang til andre delte ressurser på maskina, eller har du bare testa med den eksterne harddisken? (vil anta at det ikke er den eksterne disken som er problemet) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Aktivere Gjestekontoen Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Aktiverte gjestekonto, ingen forskjell. Får tilgang til andre delte ressurser. Det er derfor jeg finner det så merkelig at jeg ikke får tilgang til harddisken. Noen andre gode ideer? Mvh Jan Erik Endret 19. april 2005 av je_breivik87 Lenke til kommentar
9374j Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Aktiverte gjestekonto, ingen forskjell. Får tilgang til andre delte ressurser. Det er derfor jeg finner det så merkelig at jeg ikke får tilgang til harddisken. Noen andre gode ideer? Mvh Jan Erik 4032453[/snapback] Har et lignende problem. Jeg har 2 eksterne harddisker, den ene med FAT32(250gb), den andre med NTFS (500gb). NTFS disken får jeg ikke delt rota av eller enkeltmapper. Får da opp meldingen "\\navnpåminpc\mappepåharddisk er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå