Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl-linje som sliter


Anbefalte innlegg

Jeg har ei adsl-linje (telenor) som har vært nede ei stund, line sync'en står og blinker. Har hatt montør og sånt her, men ser ikke ut som de klarer å fikse det. Både modem og splitter er bytta uten at det har vært noen forandring.

 

 

For et par dager siden har jeg merka meg en ting, om jeg holder av tlfrøret (på telefonen som er kobla på splittern) og trykker en tast så klarer adslmodemet å koble seg til sentralen. Og linja fungerer utmerket. Det er dog litt stress å refreshe linja med å legge på tlfrøret->trykke tast->vente til den 'kobler ut' og ta hele tingen på nytt igjen.

Og, om jeg tar av tlfrøret mens line syncen blinker så hører jeg at adsl'en prøver å koble seg til, hører modem-"skrapinga" etc.

 

Det jeg lurer på: har noen tips til hva som kan være feil? Noen hatt lignende problemer?

 

- jon3s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har jo mulighet til å måle linjen din helt fram til husveggen. Kontakt kundeservice å be de måle mens du har de på tråden. Jeg var ute for noe av det samme, og da viste deg seg at de var nødt til å skifte over til andre par i kabelen fra sentralen og opp til huset.

 

Der mange tafatte sjeler som ikke gidder å feilsøke 100 %. Ikke gi deg, og ikke aksepter å betale for ADSL linjene før du er fornøyd.

 

Vær nøye med å føre logg på hver eneste samtale du har med Telenor. Noter dato, tidspunkt og hvem du har snakket med på Telenor kundeservice. Noter også i stikkordsform hva samtalen gikk ut på. Dette kan bli et viktig våpen når du en gang skal be om et plaster på såret for tort og svie.

 

GØDD LØKK!

 

P.S. Husk å vær hyggelig med de som sitter på support, de har en utrolig vanskelig oppgave med å løse andres problemer (les kollegaer). De fronter alle andre i Telenor, og stort sett gjør de hva de kan for å hjelpe deg. Vær alltid blid, selv om det kan koke over noen ganger. D.S.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 18:36, Veslemøy skrev:

Telenor har jo mulighet til å måle linjen din helt fram til husveggen. Kontakt kundeservice å be de måle mens du har de på tråden. Jeg var ute for noe av det samme, og da viste deg seg at de var nødt til å skifte over til andre par i kabelen fra sentralen og opp til huset.


Der mange tafatte sjeler som ikke gidder å feilsøke 100 %. Ikke gi deg, og ikke aksepter å betale for ADSL linjene før du er fornøyd.


Vær nøye med å føre logg på hver eneste samtale du har med Telenor. Noter dato, tidspunkt og hvem du har snakket med på Telenor kundeservice. Noter også i stikkordsform hva samtalen gikk ut på. Dette kan bli et viktig våpen når du en gang skal be om et plaster på såret for tort og svie.


GØDD LØKK!


P.S. Husk å vær hyggelig med de som sitter på support, de har en utrolig vanskelig oppgave med å løse andres problemer (les kollegaer). De fronter alle andre i Telenor, og stort sett gjør de hva de kan for å hjelpe deg. Vær alltid blid, selv om det kan koke over noen ganger. D.S.




 

 

Hehe, det blir nok ikke betalt mye for den linja i første omgang nå nei. De har målt linja fra kundeservice, og de får kontakt med modemet mitt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 17:40, uberboss skrev:

Hjelper ikke mye med Nextgentel hvis linja fortsatt er for lang.Kvaliteten på linja har ALT å si...



 

 

Det som er underlig, er at min nærmeste nabo har adsl fra nextgentel.. og den fungerer utmerket.

 

Quote:



dudsi skrev:

Høres nu ut som kablingen av telefonlinja er litt tvilsom...er det en gammel innstalasjon (telefon)?



 

Ja, telefoninstallasjonen begynner å bli litt gammel. Men, adsl'en slutta å fungere plutselig. Har vært oppe med bra hastighet i en 6-7 måneder.

 

 

Quote:



uberboss skrev:


Bor du langt unna sentralen til Telenor??Linje lengde har veldig mye å si på om adsl linje er stabil eller ikke(under 3km skal linja funke,men over 3 km får du linja på eget ansvar.Altså hipp som happ om den virker eller ikke,litt hardt tatt i)



 

 

Ja, jeg bor et stykke unna sentralen.. egentlig alt for langt. Men, dette opplyste de oss ikke om under installasjonen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 17:03, [bZ]cy_demon skrev:

jeg har to venner med telehor adsl.

Linja dems har en merklig tendens til å henge seg.

The ADSL thing...

Velg Nextgentel eller en annen leverandør neste gang!


 

Han valgte sikkert Telenor fordi de var de beste, ikke fordi de andre ikke var tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...